“מי שתל התמונה”: איור של מחנה ההשמדה אושוויץ בתעמולת מרצ

בסרטון של קמפיין מרצ בערבית הוצגו שערי מחנה ההשמדה אושוויץ לצד הכיתוב: "מרצ קוראת להקמת מדינה פלסטינית" • במפלגה טוענים שהדבר נעשה ללא ידיעתם ובודקים האם מדובר בחבלה מכוונת או בטעות
יוני גרין
כ"א אדר ב' התשע"ט / 28.03.2019 13:46

אחרי ‘סרטון הקברים’ של הליכוד: מפלגת מרצ פרסמה סרטון תעמולה בערבית בו קוראת המפלגה לסיום הכיבוש, כשברקע נראה איור של מחנה ההשמדה אושוויץ.

בסרטון שפורסם בשפה הערבית ופנה לקהל ערבי, נאמר: ‘מרצ קוראת לסיום הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל’.

ברקע הוצג, כאמור, איור של מחנה ההשמדה בפולין.

את הסרטון העלה מאזן אבו סיאם, מספר 17 ברשימת המפלגה, לאתר ‘בוקרא’ בשפה הערבית.

לאחר שהתעוררה ביקורת ציבורית, הסירה המפלגה את הסרטון והשעתה את משרד הפרסום שהעלה אותו.

בחדשו 12 דווח כי במרצ בודקים אם מדובר בטעות שנעשתה בתום לב על ידי משרד הפרסום או שמא מדובר בחבלה מכוונת של אחד העובדים במשרד.

מנהל הקמפיין של מרצ מסר בתגובה: “מדובר באימג’ שלא אושר ולא עלה על דעת קמפיין מרצ. אנחנו מנסים לברר מי ומדוע שתל התמונה בסרטון שלא עבר את נוהל האישור של חומרי הקמפיין, שעוברים אישור אישי שלי. אנו מקיימים הליך בדיקה האם מדובר בטעות תמימה או שמדובר בחבלה מכוונת בקמפיין מרצ. מרגע שידענו על קיומו של הסרטון הוא הורד מיידית מהאוויר ומשרד הפרסום הושעה עד לבירור העניין. צר לנו שיש מי שמשתמש בזכרון השואה על מנת לפגוע במרצ”.

ח”כ עיסאוי פריג’ כתב: “כנציג מפלגה שמישהו מטעמה עשה טעות חמורה, אני חש שחובתי המוסרית היא להתנצל. יש דברים שחייבים להישאר מחוץ לשיח הפוליטי, זיכרון השואה הוא אחד מהם.

אפשר לעסוק בתהליכים, בסכנה שמביאה עימה השנאה והגזענות, אבל אסור לייצר השוואות.

לא רק שהשוואות שכאלו אינן נכונות, הרי שהן מזיקות למי שמבצע אותן ויותר חשוב, למסר שלו.

אנחנו עדיין בודקים כיצד עלה אותו סרטון ובו האיור של מחנה אושוויץ. מי שאחראי לכך לא ימשיך לעבוד אתנו במרצ, לא כעונש, אלא מכיוון שסט הערכים שמוביל איש מקצוע לשלב תמונה שכזו, איננו סט הערכים של מרצ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות