בי”ד חב”ד מתנער מהמפגש עם דרעי: ‘אין לאיש רשות להביע דעה’

בית דין רבני חב"ד פרסם מכתב - ובו הודעה נחרצת נגד ההצהרות במפגש עם יו"ר ש"ס: "אין לאף אחד רשות להביע דעה בשם חב"ד" • מתנערים מהתמיכה בש"ס: "כל התבטאות פרטית של רבנים אינה מייצגת את העמדה הרשמית של חב"ד" • המפגש המתוקשר עם דרעי עורר זעם גם באגו"י
אריה ריבקינד
כ"א אדר ב' התשע"ט / 28.03.2019 01:07

אחרי הסערה: בעקבות המפגש המתוקשר של משלחת רבנים ועסקנים מחב”ד עם יו”ר ש”ס אריה דרעי, ונוכח ההתבטאויות של הגאון רבי  יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי”ד רבני חב”ד, והגאון רבי שמעון אליטוב כי “יש לפעול למען הרשימה החרדית ביותר ולהביע הכרת הטוב לש”ס” – פרסם הערב (רביעי) בית דין רבני חב”ד מכתב המתנער מהמפגש ומהכרזות הרבנים.

המכתב, עליו חתומים כל חברי בית הדין – כולל הגרי”י ירוסלבסקי – מציג את עמדת חב”ד הרשמית לקראת הבחירות הקרובות, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.

“ידועה דעתו של כ”ק אדמו”ר נשיא דורינו כי תנועת חב”ד אינה מפלגתית ואין לנו השתייכות למפלגה כלשהי”, פותחים חברי בית הדין. “ענייננו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקינו”.

הרבנים מסתייגים מהבעת דעות מצד רבנים ועסקנים ‘בשם חב”ד’ – וכותבים: “אי לכך, אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב”ד, והדברים הם על דעתם בלבד”.

לגבי השאלה כלפי אופן הצבעת חסידי חב”ד, מציינים הרבנים את הוראותיו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל: “חובה להשתתף ולהצביע ‘לרשימה היותר חרדית’ שתדאג לשלושת השלמויות, כפי רצון כ”ק אדמו”ר נשיא דורינו”.

הרבנים מדגישים כי “כי כל הנ”ל הינה הוראה כללית מבית הדין הנוגעת לכלל חסידי חב”ד בארץ הקודש”,

הרבנים יוצאים גם נגד העמדה שהביע חבר בית הדין הבכיר –  וכותבים: “כל הוראה או התבטאות פרטית מאחד החתומים מטה אינה מייצגת את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד כלל”.

על המכתב חתומים הרבנים הגאונים, חברי בית הדין: רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בית הדין, רבי מנחם מנדל גלוכובסקי סגן מזכיר בית הדין, רבי אברהם מיכאל הלפרין, רבי משה הבלין, רבי יוסף הכט, ורבי אליהו יוחנן גוראריה.

 

כפי שדווח בחרדים 10, במפגש – שהתקיים בלשכתו של יו”ר ש”ס – השתתפו הגאון רבי  יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי”ד רבני חב”ד ורבה של נחלת הרב חב”ד, הגאון רבי  שמעון אליטוב חבר מועצת הרבנות הראשית, סגן שר הבריאות לשעבר אליעזר מזרחי, לצד עשרות רבני קהילות ודיינים ספרדים הנמנים על חסידי חב”ד.

הגרי”י ירוסלבסקי אמר במפגש: “החובה שלנו היא לעשות שכל הקהל של השומעים, יצביע לחיזוק התורה בלבד ולא לשום מקום אחר. יש לפעול למען הרשימה החרדית ביותר ולהביע הכרת הטוב לש”ס שפועלת יומם ולילה בלי די להגדיל תורה ולהאדירה ולקרב רחוקים לחיי אמונה ומסורת”.

הרב שמעון אליטוב אמר: “חסידי חב”ד צריכים לתמוך ברשימות החרדיות בלבד כמצוות הרבי ואף טבעי הדבר שבני עדות המזרח יתמכו ויחזקו את ש״ס שעומדת לימין חב״ד בכל מעשי הקירוב בשדה השליחות”.

המפגש, ששרבב את חב”ד אל תוך הקלחת הפוליטית, עורר תחושה קשה בקרב רבים מחסידי חב”ד.

מקורביו של הגרי”י ירוסלבסקי טענו היום לאחר הפגישה, כי “הרב לא מקשר את הפגישה הזו לבחירות, היא תוכננה בלי קשר”. מקורבים אחרים אמרו לחרדים 10: “הרב רק דיבר לספרדים”.

אלא עסקן בכיר בחב”ד אמר בתגובה לחרדים 10: “שיפסיקו להיתמם. הרבנים אמרו שם דברים ברורים, וזה לא קשור לבחירות?”. הוא הוסיף: “איזה מין תירוץ זה שמדובר בספרדים? הרבי הבדיל בין אשכנזים לספרדים?”

המפגש עורר גם תרעומת בקרב ראשי אגודת ישראל, ובראשם סגן שר החינוך מאיר פרוש – שראו במפגש כפיות טובה מו העזרה שהם מושיטים למוסדות חב”ד.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש? כפיות טובה?! חחח
    28/03/2019 14:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ולקחת את אלי ישי מה זה?!
    אף אחד לא בכיס שלכם אגודת ישראל. מה גם שיש הרבה חבדניקים ספרדים. מציאות שהמפלגה שהכי חרדית היא שס.

  2. מי החצוף שארגן את הפגישה הזו
    28/03/2019 15:50
    י
  3. דרעי תומך אוסלו עם דם על הידיים והם הולכים להפגש איתו?