הליכוד: ‘לחקור מיד את גנץ ב’תיק ה-50 מיליון’. לפיד, תצטרף לדרישה’

השר יריב לוין קרא במסיבת עיתונאים: לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר כחול לבן, בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה: "הציבור לא יקבל אכיפה בררנית" •השר אופיר אקוניס: "אני קורא לך לא להיות צבוע, לא לעשות דין אחד לנתניהו ודין אחר לגנץ"
אריה ריבקינד
כ' אדר ב' התשע"ט / 27.03.2019 20:00

מפלגת הליכוד כינסה הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הגיבה על דו”ח מבקר המדינה המתייחס ליו”ר כחול לבן, בני גנץ.

השר יריב לוין פתח ואמר: “היום פורסם דוח חמור מאוד של מבקר המדינה. ‘תיק 50 מיליון’ חייב להיחקר מיד. זו שעת מבחן למערכת אכיפת החוק ולאמון הציבור. קראתי את התגובה המבישה של לפיד וגנץ – איזו צביעות, סטנדרט כפול, זלזול בציבור”.

“זו לא רק פרשה חמורה הקשורה להתנהלות המשטרה, אלא גם לבני גנץ. הציבור לא יסכים לקבל אכיפה לא שוויונית, ולא יקבל יחס מחמיר לראש הממשלה ויחס מקל לגנץ. מנדלבליט, עיני הציבור נשואות אליך. הודע מיד על פתיחת חקירה פלילית בתיק 50 מיליון”.

השר אופיר אקוניס: “אין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל השאר. איננו יכולים לקבל סטנדרטים כפולים והחלטות שחלות רק על נתניהו. אם מערכת אכיפת החוק רוצה להוכיח שלכל אזרח יש את אותו חוק, צריך להודיע עוד הערב על פתיחת חקירה נגד גנץ והמוזכרים האחרים”.

הוא פנה אל אחד מראשי כחול לבן, ח”כ יאיר לפיד. “אני קורא לך לא להיות צבוע, לא לעשות דין אחד לנתניהו ודין אחר לגנץ. אני קורא לך להתייחס ברצינות לפרשת 50 המיליון של גנץ, ואם אתה הגון תצטרף לקריאתנו ודרישתנו לפתוח בחקירה. הערב הזה הוא מבחן גדול גם עבורך”.

סגנית השר ציפי חוטובלי אמרה: “בני גנץ התגלה כאדם שמסתיר. לציבור מגיע לדעת את האמת, וגנץ הסתיר אותה. אנחנו דורשים שהצדק ייראה וייעשה, דורשים פתיחה מיידית בחקירה פלילית. זה ערב לא פשוט למי שחושב שטוהר המידות נמצא בצד אחד של המפה הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות