לא מתערבים? הלם: רבני חב”ד נפגשו עם דרעי וקראו להצביע שס

אז מה אם הרבי מליובאוויטש זצ"ל אסר על חב"ד להתערב בבחירות? עשרות רבנים ועסקנים מהחסידות נפגשו עם דרעי למפגש מתוקשר וקראו להצביע ש"ס • הגרי"י ירוסלבסקי: "יש לפעול למען הרשימה החרדית ביותר ולהביע הכרת הטוב לש"ס" • תחושה קשה בקרב רבים מחסידי חב"ד:
אריה ריבקינד
כ' אדר ב' התשע"ט / 27.03.2019 19:24

פחות משבועיים לבחירות: בחסידות חב”ד מנסים מידי מערכת בחירות לעצור את הניסיונות לשרבב את שם החסידות לפוליטיקה, זאת עקב הוראת הרבי מליובאוויטש זצ”ל כי חב”ד תישאר בלתי מפלגתית.

אלא שהיום (רביעי) קיימה משלחת של רבנים ועסקנים מחב”ד מפגש מתוקשר עם יו”ר ש”ס.

במפגש, שהתקיים בלשכתו של השר אריה דרעי, השתתפו הגאון רבי  יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי”ד רבני חב”ד ורבה של נחלת הרב חב”ד, הגאון רבי  שמעון אליטוב חבר מועצת הרבנות הראשית, סגן שר הבריאות לשעבר אליעזר מזרחי,  לצד עשרות רבני קהילות ודיינים ספרדים הנמנים על חסידי חב”ד.

לפי ש”ס, “במהלך המפגש נידונו בהרחבה נושאים בוערים שעל סדר היום לכלל ולפרט ולחסידות חב”ד בארץ במפעל השליחות וברשימת הערים שממתינה לכהונת רבנים חדשים”.

הגרי”י יורסלבסקי אמר: “החובה שלנו היא לעשות שכל הקהל של השומעים, יצביע לחיזוק התורה בלבד ולא לשום מקום אחר. יש לפעול למען הרשימה החרדית ביותר ולהביע הכרת הטוב לש”ס שפועלת יומם ולילה בלי די להגדיל תורה ולהאדירה ולקרב רחוקים לחיי אמונה ומסורת”.

הרב שמעון אליטוב אמר: “חסידי חב”ד צריכים לתמוך ברשימות החרדיות בלבד כמצוות הרבי ואף טבעי הדבר שבני עדות המזרח יתמכו ויחזקו את ש״ס שעומדת לימין חב״ד בכל מעשי הקירוב בשדה השליחות”.

השר אריה דרעי אמר לנוכחים: “הציבור רוצה ממשלה ימנית ואת חיזוק עולם התורה, ולכן כאשר מצביעים ש”ס מקבלים למעשה את שניהם”.

המפגש, שמשרבב את חב”ד אל תוך הקלחת הפוליטית, מעורר תחושה קשה בקרב רבים מחסידי חב”ד.

מקורביו של הגרי”י ירוסלבסקי טענו היום לאחר הפגישה, כי “הרב לא מקשר את הפגישה הזו לבחירות, היא תוכננה בלי קשר”. מקורבים אחרים אמרו לחרדים 10: “הרב רק דיבר לספרדים”.

עסקן בכיר בחב”ד אמר בתגובה לחרדים 10: “שיפסיקו להיתמם. הרבנים אמרו שם דברים ברורים, וזה לא קשור לבחירות?”. הוא הוסיף: “איזה מין תירוץ זה שמדובר בספרדים? הרבי הבדיל בין אשכנזים לספרדים?”

צילום: דוברות ש”ס

יצוין,  כי עם פתיחת מערכת הבחירות שיגר העסקן החב”די, הרב יעקב גלויברמן –  ידידו הקרוב של דרעי – מכתב “אל חסידי חב״ד” בו התריע: “ידועה דעתו של הרבי, שאסר עלינו באיסור מוחלט להתעסק בכל עיסוק הקשור לפוליטיקה. הוראתו של הרבי הייתה והיא קיימת לעד: להצביע עבור המפלגה החרדית לדבר השם. ואנו אין לנו אלא דבריו של הרבי, ולא נזוז מהם כמלוא נימה”.

גלויברמן הוסיף: “אנא הסירו ידכם מכל עיסוק פוליטי. אימרו הרף לכל הבוחשים מסביבכם.. ואל תתעסקו בכל דבר שיש ממנו ריח פוליטי. שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה”.

יצוין, כי גם יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש, ומשה פייגלין מנסים להכניס את חב”ד אל תוך הקלחת הפוליטית.

בעוד יהדות התורה ויתר המפלגות מקיימים חוגי בית עם עסקנים ופעילים בחב”ד, יו”ר ‘זהות’ שיגר מכתב מיוחד אל החסידים, הזכיר את שורשי משפחתו החב”דיים, ואף טען כי הוא צועד לפי הוראותיו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה...
    27/03/2019 22:01
    חבדניק
  1. חב”דניק, הגיע הזמן להפסיק לשתוק

    נכון, חב”ד לא מתערבים בפולטיקה כי אנחנו ממושמעים לרצון הרבי. נכון, אנחנו יודעים (לפחות הרוב) למי להצביע ולא יצליחו לעבוד עלינו.

    אבל..

    בזמן שיש עסקנים שונים בחב”ד ומחוצה לה שמנסים לעשות הכל, אבל הכל כדי שחב”ד תתערב גם תתערב..

    בעוד שאלו נפגשים עם אלו בבתים של עסקנים בלוד ובביתר, ואלו מארגנים פגישת “הכרת הטוב” עם יו”ר ש”ס ממש ערב הבחירות ודואגים לפרסם זאת באחד מהאתרים המובילים בחב”ד, הגיע הזמן לדפוק על השולחן. ועכשיו!

    אין אלא דעת המלך

    בפגישה של העיתונאי עודד בן עמי עם הרבי שבה הוא אומר לרבי (כל המובא להלן הוא התוכן): אין ממשלה בישראל מה הרבי אומר על זה? אין ראש ממשלה.

    עונה לו הרבי: אינני מתערב בפוליטקה, אך אני מקוה שמי שיעמוד יהיה בשיטתו של מר שמיר שדגלו היה- לעמוד חזק בשלימות העם, השטחים – שלמות הארץ וביחד עם שלמות התורה שהם תלוים זה בזה.

    דהיינו

    הרבי לא מתערב בפוליטקה אבל הרבי אומר בצורה ברורה (הרבי אפילו משתמש בשם של פוליטיקאי) שצריך להיות את שלשת השלמויות עם, ארץ ישראל, תורת ישראל.

    הבעיה היא:

    בעוד שחב”ד לא מתערבת בפוליטיקה יש כאלו שמנצלים את השתיקה שלנו (כי חב”ד לא מתערבת ח”ו..) ולקבוע ע”י תמונות שונות ורמזים שונים במי צריך לבחור כולנו יודעים הרי, מי הביא את הסכם אוסלו?! מי הביא את ההתנתקות?!

    מצד שני מי הם אלה שתמיד נלחמו נגד כל מהלך של ‘דיבורים על מסירת שטחים’ שעליהם אמר הרבי שהם מכניסים את בנ”י למצב של סכנת נפשות!!! ר”ל..

    ואולי בגלל השתיקה הזאת הגיע הזמן לומר בשם המפורש מי היא המפלגה שראויה לתואר על שמירה על עם ישראל, ארץ ישראל השלימה, ותורת ישראל!

    שמה היא: עוצמה יהודית שהתאחדה עם מפלגות נוספות בשם איחוד מפלגות הימין שסימנה בקלפי טב.

    סליחה מראש אם הצלחתי לעצבן מי מכם, אבל הגיע הזמן לומר את מה שהרוב הגדול מאיתנו יודע.. אנחנו כח השפעה גדול(!) והגיע זמן לעשות איתו משהו, בעוד שיש גורמים רפורמים ושונאי ישראל שמנסים לעשות הכל נגד חורבן המפלגה הזאת, אנחנו צריכים להשמיע קול ברור.

    והעיקר שנזכה שראש הממשלה שם יהיה משיח צדקנו. נאו ממש.

  2. ש"ס שעשתה התנתקות נגד דעת הרבי על ארץ ישראל אין סיכוי שנצביע להם
    27/03/2019 23:10
    מנדי