בנט: “להפציץ בניין ריק? הבל” • ישראל כץ: “החמאס מרוסן”

בנט: "להפציץ בניין ריק ואז להתבשם כאילו זה מרתיע את חמאס - זה לא עובד" • הכתב הצבאי של 'ידיעות': "אם התקבלה הפסקת אש בלי הפסקת האירועים על הגדר, בלוני התבערה והנפץ והאירועים האלימים המתוכננים ביום שישי - שוב הפסדנו" • יובל שטייניץ: "אין פתרון כולל לבעיית עזה"
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשע"ט / 26.03.2019 09:45

השר נפתלי בנט, אשר שהה במהלך הלילה בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה, אמר הבוקר (שלישי): “מצפה מראש הממשלה לתת לצה”ל פקודה לעקר את חמאס מיכולות ואז לשמר את זה”.

במפגש עם התושבים תקף בנט: “התושבים גיבורים וחזקים אבל צריך לתת לצה״ל פקודה לנצח, לעקר את החמאס מהיכולות שלו לפגוע בנו. להפציץ בניין ריק ואז להתבשם כאילו זה מה שמרתיע את חמאס – זה קשקוש והבל, זה לא עובד.

“אני מצפה מראש הממשלה לתת לצה״ל פקודה לעקר את חמאס מיכולות ואז לשמר את זה. זה הדבר הבסיסי שמגיע לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום כולו. עכשיו זה רגע החלטה. אנחנו ניתן את כל הגב בעניין הזה”.

צילום: דוברות הימין החדש

השר ישראל כץ הצהיר הבוקר כי לא נכנסה לתוקפה כל הפסקת אש עם חמאס ברצועת עזה.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב – אמר כץ: “אין הפסקת אש. אנחנו פוגעים בתשתיות של חמאס”.

לדברי ממלא מקום שר החוץ, “הגיבוי של טראמפ בזירה הבינלאומית מול הצביעות של האו”ם זה דבר חשוב. המדיניות של ישראל אגרסיבית. כל אזרח ישראלי שמאויים או נפגע – זכאי וראוי להגנה”.

כץ אמר בשידור כי “חמאס מרוסן”.

כשנשאל מדוע ישראל אינה מאיימת על שלטונו של הארגון בעזה, השיב: “יכול להיות שזה אפשרי לחסל את חמאס, אבל אין הצעה אמיתית להפלתו. לא שמעתי שמישהו דיבר על תוכנית מהסוג הזה”.

שר האוצר משה כחלון, קרא הבוקר לשרי הממשלה להעניק גיבוי לצה”ל ולכוחות הביטחון. “אזרחי ישראל מצפים מהמנהיגות לתת גיבוי לצה”ל ולכוחות הביטחון. זה לא הזמן לניצול הזדמנויות פוליטי”, אמר כחלון לגלי צה”ל.

הוא ציין כי לא מוצו המטרות הצבאיות וכל האופציות צריכות להיות מונחות על שולחן הקבינט.

כחלון שיבח את תושבי עוטף עזה ותושבי הדרום על העמידה שלהם אל מול הטרור הבלתי פוסק מהרצועה: “הם החוסן האמיתי שלנו. הם הציונים האמיתיים”.

לדברי כחלון, ישראל חייבת להציב יעד מדיני ברור של ניתוק מלא ומוחלט מהרצועה בתוך פרק זמן מוגדר מראש: “צריך ניתוק מלא ומוחלט מעזה ולגלגל את כל האחריות לרצועה למדינה שלישית”.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר בתוכנית ‘העולם הבוקר’ בערוץ 13 כי האדמה ברצועת עזה רעדה הלילה. הוא טען כי העשור האחרון היה הטוב ביותר מבחינה ביטחונית.

במהלך הראיון הודה השר שטייניץ: “יש חשיבה אסטרטגית עמוקה בסוגיית עזה ואיראן, אבל אין פתרון כולל לבעיית עזה. מה שנוצר בעקבות אוסלו וההתנתקות, ובראש ובראשונה הטעות ההיסטורית שגם אני תמכתי בה בזמנו כאיש שמאל – אוסלו, קשה וכמעט בלתי אפשרי לתקן.

”אבל אנחנו עושים את המיטב ועובדה שעם כל זה שלא הגענו למנוחה ולנחלה, העשור האחרון הוא הטוב ביותר מבחינה ביטחונית”.

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’, מתח ביקורת על העובדה שבישראל לא מאשרים האם הושגה הסכמה על הפסקת אש עם חמאס.

לאחר שלא נורו רקטות לישראל מהשעה 03:00 לפנות בוקר, כתב יהושע בטוויטר: ”חמש שעות בדיוק בלי צבע אדום. כמו תמיד בישראל לא מאשרים את קיום הפסקת האש אבל אם היא התקבלה בלי הפסקת האירועים על הגדר, בלוני התבערה והנפץ והאירועים האלימים המתוכננים ביום שישי, שוב הפסדנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות