צה”ל תקף עשרות יעדי טרור בעזה: השיגורים מעזה פסקו בשעה 03:14

בתגובה לירי עשרות רקטות במהלך הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל עשרות יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי • השיגורים מעזה פסקו ב-03:14 בבוקר, והמתקפות של צה"ל נעצרו בסביבות השעה 06:00 • הלימודים בדרום בוטלו • נתניהו, שהקדים חזרתו - יגיע ישר לדיונים בקריה
חיים טוויל
י"ט אדר ב' התשע"ט / 26.03.2019 09:01

מטוסי קרב של צה”ל תקפו במהלך הלילה והבוקר (שלישי) עשרות  יעדי טרור נוספים במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדיר אל באלח במרכז רצועת עזה.

בנוסף נתקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של ארגון חמאס.

בין היעדים שהותקפו – מתחם צבאי של חמאס בבית חנון ומתחם צבאי של ארגון הג’יהאד האסלאמי בבית להיא.

“ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה”ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים ולהעצמת פעולתו ככל שיידרש”, נמסר מדובר צה”ל.

עם זאת, אחרי מטחים כבדים של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ותקיפות נרחבות של צה”ל ברצועה לאורך כל הלילה, השעות האחרונות מעידות על שקט  שהולך ומתבסס.

החל מהשעה 03:00 בלילה לא נשמעה אזעקת צבע אדום וארגוני הטרור ברצועה לא הגיבו לתקיפות צה”ל שנמשכו עד השעה 06:00 בערך.

מדובר צה”ל נמסר כי מהשעה 22:00 ועד לשעה 02:45 זוהו כשלושים שיגורים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. לוחמי כיפת ברזל יירטו מספר שיגורים. שאר השיגורים נפלו בשטח פתוח.

פיקוד העורף פרסם הבוקר הנחיות מעודכנות לתושבי עוטף עזה.

לפי ההנחיות, ניתן לקיים התקהלויות והתכנסויות בשטח סגור בלבד בהשתתפות עד 300 איש. עוד נקבע כי הלימודים בעוטף עזה, אשקלון, אופקים, נתיבות ובמועצות האזוריות בני שמעון, מרחבים וחוף אשקלון לא יתקיימו היום.

בנוסף החליטו גם בקריית גת, במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול, וכן בבאר שבע ואשדוד לבטל את הלימודים. גם בקריית מלאכי לא יתקיימו לימודים.

הבוקר קיימו בכירי מערכת הביטחון הערכת מצב בקריה.

ראש הממשלה נתניהו שהקדים את חזרתו ארצה בשל ההתפתחויות בדרום והמריא הלילה בחזרה מוושינגטון – יגיע ישירות לדיונים בקריה.

לפני שעלה למטוס אמר נתניהו: “החמאס צריך לדעת שאנחנו לא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים, זה לא קשור לשום דבר , לשום תאריך, אין על הצרכים של ביטחון ישראל, נתנו תגובה מאוד עוצמתית”.

סיכום הערכת מצב שנערכה הבוקר  בחמ”ל העירוני באשקלון:

– הלימודים כאמור לא מתקיימים – הדבר כולל הן את החינוך הפורמאלי והן את הבלתי פורמאלי (מרכזים קהילתיים) כולל מסגרות החינוך המיוחד, המוכש”ר והמכללה האקדמית אשקלון.
– מסגרות לבעלי מוגבלויות מעל גיל 21 ומרכזי יום לאזרחים ותיקים תהיינה סגורות.
– מוקד 106 פועל בכוחות מתוגברים וזמין 24 שעות ביממה.
– כל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר פתוחים. בוצעו עבודות ניקיון וסדר על מנת לאפשר במידת הצורך שהייה נוחה ונעימה.
– נפתח קו חם לתושבים המעוניינים לשוחח עם פסיכולוגים במספר 08-6792546.
– יש להיצמד להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף כפי שמופיעות במסמך המצורף.

ראש העיר, תומר גלאם: “עברנו לילה שקט אך מתוח וזה המקום לפנות לתושבים ולבקש מהם לא להיכנס לשאננות ולהיצמד כל העת להנחיות פיקוד העורף שהוכחו לא אחת כמצילות חיים. ההיערכות העירונית שלנו בשיאה ואנחנו בקשר צמוד עם פיקוד העורף ועם גורמי החירום.

“מכל מקום, ביקשתי מהגורמים המקצועיים בעירייה להיערך לפעילות הפגתית במידה ואנחנו נכנסים למספר ממושך של ימי לחימה. עיריית אשקלון תעדכן במידת הצורך על כל שינוי בהנחיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות