בנט: “מתי צה”ל ניצח? המפקדים הטובים נזרקים בגלל קשקושים”

יו"ר הימין החדש התראיין בגל"צ ותקף את מערכת הביטחון: "קובע חד משמעית - מרבית יוצאי צה"ל לא תרמו לביטחון ישראל" • על יו"ר כחול לבן: "גנץ התקדם דרך פשרות, תמיד הוא היה מועמד הפשרה ולא הותיר חותם בשום דבר" • ומה גרם לאשתו גילת לתקוף את נתניהו הבוקר?
חרדים 10
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 19:45

שר החינוך נפתלי בנט העניק הערב (שני) ראיון לוחמני לגל”צ – מהלכו יצא כנגד בכירי צה”ל ומדיניותם של ראש הממשלה  נתניהו וקודמיו בתפקיד שר הביטחון.

בנט אמר: “המדיניות הביטחונית של ישראל, כבר 15 שנים היא חלשה, מדיניות של הכלה. לצערי, גם ראש הממשלה, שהוא ראש ממשלה טוב, לא מטפל בחמאס כמו שצריך. הוא פחות או יותר הרים ידיים מול הטיפול בחמאס, ואני קורא לו לתת לי את האחריות”.

בנט הוסיף: “יורים לנו כבר שנה שלמה בלוני תבערה על הדרום. ואז הם יורים על המרכז ולא קורה שום דבר. נתניהו נכשל מול חמאס, תן לי לטפל בזה. אני יודע מה לעשות, גם בצוק איתן ידעתי מה לעשות וכולם התנגדו”.

אתה שנים אומר את זה, אבל אף פעם לא הפלת ממשלה או עשית צעדים קיצונים. אתה מדבר ממקום נוח.

“אתה חי במדינה הזאת? בישיבה של כל הקבינט, כולל עם יעלון וגנץ, כולם אמרו לא כשהצגתי תוכנית למתקפת מנע בהפתעה על המנהרות – ובסוף הלכו לאותו מבצע שהצעתי. זה יכל להיגמר בשלושה-ארבעה ימים עם מינימום הרוגים. זו דוגמה לכך שאני נלחמתי מול הכל הקבינט. מ-2014 לא שחררנו אף מחבל כי אני נאבק על זה. אני יודע מה לעשות נגד חמאס”.

בנט טען: “לנתניהו יש רקע של מינויים של אנשים שלא עושים את העבודה. הייתי 10 שניים בהייטק, יש תירוצים ויש הצלחות. במבחן התוצאה בלתי מתקבל על הדעת שבמשך 15 שנה תושבי הדרום תחת רקטות, כל היום מספרים לנו שחמאס מפחד ומה עשינו לו”.

יו”ר הימין החדש תקף: “במדינאות, בעבודה מול טראמפ, בכלכלה – נתניהו עושה עבודה טובה. בניהול הביטחון הוא נכשל, בוודאי מול המחבלים. עובדה שאנחנו פוחדים מהם. שעה אחרי הרקטה הזו היה צריך לפרק את כל הבתים של המג”דים, המ”מים והמ”פים בעזה. זה בתור מנת פתיחה, לא לחכות לעכשיו”.

למה לא פרשת כמו ליברמן?

“כי זה פחדנות. אני נלחם, ובדרך כלל מצליח, מה לעשות שעם שמונה מנדטים לא הצלחתי. אם נקבל יותר, 10-12, אהיה שר ביטחון ונטפל בעזה”.

מה גרם לאשתך גילת לתקוף את נתניהו הבוקר?

“5 בבוקר, סירנות, ארבעה ילדים רצים בבית. שכולם יקפצו לי, שלא יספרו לי סיפורים. אנחנו חווינו את זה רק פעם אחת, כנסו לנעליים של תושב שדרות שאוכל חצץ כבר שנים. לא רוצה לשמוע סיפורים של אף אחד, צריך לטפל בזה, צריך להפסיק לספר לנו שיש חזית אחרת. רוצים שנטפל בעזה? תצביעו לנו. אני אטפל בעזה כמו שצריך, זה לא זבנג וגמרנו, אני כבר אומר, זה ייקח זמן”.

בנט לגלג על ליברמן: “שליברמן יטפל בהנייה, יש לו עוד 48 שעות. אני הוכחתי את עצמי בצוק איתן, הוכחתי את עצמי כמ”פ במגלן ובמלחמת לבנון השנייה ובלבנון בשנות ה-90. אני יודע מה צריך, למען השם, לעשות”.

בשלב זה  תקף בנט באופן ישיר את בכירי המערכת הביטחון: “אני חד משמעית קובע שמרבית יוצאי צה”ל בשנים האחרונות ממש לא תרמו לביטחון ישראל, כי הם שבויים באותה קונספציה. מתי פעם אחרונה צה”ל למען השם ניצח? צריך להפעיל את רוח רפול, רוח מאיר הר ציון”.

השר בנט תקף את בני גנץ: “גם אם יתנו לי להיות ממלא מקום ראש הממשלה ברוטציה, אני לא נכנס לקואליציה שלו. הוא איש שמאל ואני איש ימין. גנץ התקדם דרך פשרות, תמיד הוא היה מועמד הפשרה ולא הותיר חותם בשום דבר”.

לטענתו, “גנץ כל הזמן עוזב מקומות. הוא אומר שהוא האחרון שעזב את לבנון, הוא הפקיר את צד”ל. אני שירתתי עם צד”לניקים במוצבים בעומק לבנון, הם מתו למענינו, ובני גנץ וכל המדיניות הזו הפקירה אותם ואז מתפלאים למה אין לנו בן ברית. אחר כך הוא נכשל כישלון מוחץ באיו”ש באינתיפאדה השנייה וזרקו אותו לפני חומת מגן”.

אתה מתאר מסלול של בן אדם שמתקדם מסא”ל לרמטכ”ל, ואתה טוען שהוא כשל בכל המקומות.

“זה ברור, מה אתה רציני? גם לסגן רמטכ”ל הוא מונה כי שניים רבו והוא בא שלישי. אף אחד לא כועס עליו. זה מה שצריך לשנות. צריך את הפייטרים שיובילו את צה”ל, אבל אני רואה אנשים כמו צ’יקו תמיר נזרקים מצה”ל בגלל איזה קשקוש, אחד אחרי השני המפקדים הכי טובים בצה”ל.

“שמתי לב שלא הצלחתם לצטט אפילו פעם אחת שצה”ל ניצח ב-15 השנים האחרונות. עכשיו צה”ל מזכיר לנו שחמאס בטעות שיגר, לא רוצה לשמוע את זה יותר. מי שפוחד לא יעז להניח את הצינור הזה שנקרא רקטה ולכוון אותו על ישראל. תאמין לי שלפוטין לא עושים את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות