טראמפ חתם על צו המכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן

נשיא ארה"ב חתם בפתח הפגישה עם ראש הממשלה על הכרה אמריקנית רשמית ברמת הגולן: "תחת ממשלי, הברית הבלתי ניתנת לפירוק בינינו חזקה מאי פעם" • נתניהו: "מהיום ישראל וארה"ב עם הגולן.. הכרזתך באה בזמן שבו הגולן חשוב יותר מאי פעם לביטחוננו"
נתן פרל
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 18:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב  (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן.

בתחילת הפגישה חתם הנשיא האמריקני על הצו ההיסטורי – הכרה רשמית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן.

ביום חמישי הכריז הנשיא האמריקני כי בשלה העת להכרה אמריקנית ברמת הגולן כשטח ישראלי.

נתניהו וטראמפ נשאו הצהרות בתחילת המפגש ביניהם.

הנשיא האמריקני פתח בהתייחסות לירי טיל חמאס לעבר המושב משמרת ממנו נפגעו שבעה בני אדם: “אנחנו מביעים את תנחומינו לעם הישראלי על ההתקפה הנוראית של חמאס על בית ישראלי הבוקר – מתקפה בה נפצעו לפחות שבעה אזרחים כולל ילדים”.

טראמפ הוסיף: “אנחנו לא רוצים לראות עוד התקפות כאלה. ראש הממשלה ואני נדון בכך ובנושאים נוספים. נדון בעיקר בהגנה מפני הטרור ואולי גם בהתקפה נגדו”.

“תחת ממשלי, הברית הבלתי ניתנת לפירוק בינינו חזקה מאי פעם”, המשיך הנשיא האמריקני. “אנשים מדברים – אבל זה רק דיבורים. הידידות שלנו מופלאה. השגרירות שלנו נמצאת בירושלים, כפי שניסו לעשות במשך עשורים. לא רק שעשינו את זה, חסכנו מיליארד דולר בבניית השגרירות”.

הוא התייחס לצו הנשיאותי המכיר בריבונות ישראל בגולן: “ב-1967 הפכה רמת הגולן להיות חלק מישראל, הפעילות האגרסיבית של איראן, כולל חיזבאללה בסוריה, הופכת את האזור לנכס אסטרטגי ישראלי.

“באיראן קוראים ‘מוות לישראל ולארה”ב’, וקוראים לשואה לעם היהודי. אנחנו נילחם באנטישמיות בכל כוחנו. ישראל מדגימה איך מדינות קובעות את עתידן והיא הפכה להשראה. ארה”ב תעמוד לצידה תמיד”.

ראש הממשלה הודה לנשיא טראמפ ואמר: אדוני הנשיא, ידידי דונלד. אתה מפגין באופן עקבי תמיכה גדולה בישראל ובזכותנו להגנה עצמית. כשאנו מממשים את הזכות הזאת, אתה אינך נרתע. אתה תמיד נמצא שם, כולל היום, ואני מודה לך על כך.

אתמול נורה טיל מעזה לעומק ישראל. הוא פגע בבית צפונית לתל אביב. הוא פצע שבעה, כולל שני ילדים קטנים. בנס לא נהרג אף אחד. ישראל לא תסבול זאת, אני לא אסבול זאת. בעודנו מדברים, ישראל מגיבה בחוזקה על תוקפנות זו.

יש לי מסר פשוט לאויבי ישראל: אנו נעשה את כל מה שנדרש מאיתנו כדי להגן על אזרחינו ועל מדינתנו.

לאחר הפגישה הזאת אשוב לישראל מוקדם מהמתוכנן כדי להוביל את אזרחי ישראל ואת חיילי ישראל. היה אדיב מאוד מצידך להזמין אותי לכאן והיה לי חשוב לבוא לבית הלבן ולהודות לך.

אדוני הנשיא, במרוצת השנים ישראל התברכה בידידים רבים בחדר הסגלגל, אך מעולם לא היה לה ידיד טוב ממך. אתה מוכיח את זה פעם אחר פעם. הוכחת את זה כשיצאת מההסכם הנורא עם איראן. אני זוכר שבאחת מפגישותינו הראשונות אמרת שזה הסכם נורא.

אמרת שתצא ממנו וכך עשית. הוכחת את זה כשהטלת מחדש סנקציות על המשטר הרצחני ששואף להשמיד את המדינה היהודית היחידה. אמרת שתטיל מחדש את הסנקציות וכך עשית. הוכחת את זה כשהכרת בירושלים כבירת ישראל והעברת אליה את השגרירות האמריקנית, דייוויד הוא שגריר מצוין, אמרת שתעשה את זה וכך עשית. והוכחת את זה פעם נוספת היום בהכרזתך הרשמית שמכירה בריבונות ישראל ברמת הגולן.

אדוני הנשיא, גבירותיי ורבותיי, זהו יום היסטורי. במשך שני עשורים, מ-1948 עד 1967, סוריה המטירה מרמת הגולן אש קטלנית על אזרחי ישראל למטה. דור שלם של ילדים ישראלים חיו בסכנה מתמדת. ביומיים מרהיבים ביוני 1967, טיפסו חיילי ישראל האמיצים על ההרים הללו ושיחררו את הגולן. יש לזה משמעות עמוקה עבור כל ישראלי ועבורי באופן אישי. אחד מהחיילים האמיצים הללו היה אחי, שנפצע בקרב שלוש שעות לפני סוף המלחמה.

מספר שנים מאוחר יותר, כקצין ביחידה מיוחדת, הובלתי את חיילי במבצע חשאי אל תוך סוריה, וכשחזרנו דרך הגולן אל ישראל, כמעט קפאנו למוות בסופת שלגים. ב-1967 ישראל תפסה את הרמה. מאז, הוכח שהיא יקרת ערך בהגנה שלנו, משום שב-1973, סוריה יצאה במתקפת פתע על ישראל. רמת הגולן אפשרה לנו לעמוד בהתקפה הראשונית הקשה ולתקוף בחזרה את הכוחות הסורים. בתוך שלושה שבועות כבר היינו בשערי העיר דמשק.

כוחותינו היו קטנים משלהם ונשקינו מעטים, אך חיילינו האמיצים ניצחו באחד מקרבות הטנקים הקשים בהיסטוריה שלנו.

לאחר שישראל הביסה את אויבינו בשתי המלחמות הללו, נאלצנו לחכות כמעט יובל שנים עד הרגע הזה בחדר הזה כדי לתרגם את הניצחון הצבאי שלנו לניצחון דיפלומטי.

מסיבה זו, החלטתך להכיר בריבונותה של ישראל ברמת הגולן היא היסטורית. הכרזה זו היא עשיית צדק היסטורי כפול. ישראל זכתה ברמת הגולן במלחמת הגנה עצמית צודקת, ושורשיו של העם היהודי בגולן חוזרים אלפי שנים אחורה.

בהיסטוריה הארוכה של העם היהודי היו מעט הכרזות ממנהיגים לא יהודים בשם אנשינו וארצינו: המלך הפרסי כורש, הלורד בלפור, הנשיא הארי טרומן והנשיא דונלד טראמפ.

אתה, אדוני הנשיא, עשית את זה לא פעם אחת אלא פעמיים. בהכרזתך האמיצה בנוגע לירושלים ובהכרזתך האמיצה היום בנוגע לגולן.

הכרזתך באה בזמן שבו הגולן חשוב יותר מאי פעם לביטחוננו, זמן שבו איראן מנסה להתבסס בסוריה כדי לפגוע בישראל. סוריה שיגרה מל”טים לתוך המרחב האווירי שלנו וטילים אל תוך השטח שלנו.

אדוני הנשיא, כפי שישראל עמדה זקופת קומה ב-1967 וב-1973, כך עומדת היום ישראל זקופת קומה. אנו מחזיקים ברמה ולעולם לא נוותר עליה.

יש לנו אימרה בישראל, “העם עם הגולן”. הודות לך, אנו יודעים כעת שיש שני עמים שעומדים עם הגולן. העם בישראל והעם באמריקה.

בשם כל אזרחי ישראל, תודה לך הנשיא טראמפ. תודה על מנהיגותך, על ידידותך ועל כל מה שאתה עושה כדי לחזק את הברית בין ישראל לארה”ב”.

לבסוף העניק לנשיא טראמפ ארגז בקבוקי יין מהגולן, והוסיף בצחוק: “אני מקווה שלא יפתחו לך על זה חקירה”.

מוקדם יותר היום אמר סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בוועידת איפא”ק: “מתקפת הטילים שהתרחשה היום מוכיחה כי חמאס אינו שותף לשלום, אלא ארגון טרור שמבקש להשמיד את ישראל. ארצות הברית לעולם לא תנהל משא ומתן עם חמאס”

פנס הוסיף: “האיום הכי גדול על יציבות המזרח התיכון היא איראן. העם האיראני מפגין נגד המשטר, והכלכלה האיראנית קורסת. תחת הנהגתו של טראמפ ארצות הברית תמשיך להתנגד לפעילות הזדונית של איראן, ותחת הנשיא טראמפ ארצות הברית לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

“ישראל וארצות הברית תמיד יעמדו ביחד, הן יותר מחברות, הן יותר משותפות או בנות ברית. ארצות הברית וישראל זה משפחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות