צה”ל סגר אזורים בעוטף • חמאס מכחיש: לא אנחנו ירינו את הרקטה

בארגון הטרור הכחישו אחריות לירי, ככל הנראה בניסיון למתן את התגובה הישראלית • המשלחת הביטחונית המצרית ביקשה מארגוני הטרור שלא להגיב על התגובה הישראלית הצפויה • אזורים בעוטף עזה נסגרו בצו אלוף
חיים טוויל
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 14:48

בארגון הטרור חמאס הכחישו בצהריים (שני) כי לא הוא האחראי לירי הרקטה מרצועת עזה שפגעה בבית במושב משמרת שבשרון וגרמה לפציעתם של שבעה בני אדם.

ארגון אמרו בצהרים: “לא אנחנו ירינו”.

הרקע להכחשה הוא, ככל הנראה, ניסיון של ארגון הטרור למתן את התגובה הישראלית הצפויה.

עם זאת, רשת ‘אל-ערביה’ דווחה כי בכיר בחמאס אמר למשלחת המצרית שהגיעה לרצועה, כי הטיל שוגר בטעות.

מוקדם יותר היום אמר דובר צה”ל כי הטיל שוגר על ידי חמאס מאיזור רפיח.

הערוץ ‘אל-ר’ד’ דיווח שהמשלחת הביטחונית המצרית ביקשה מארגוני הטרור שלא להגיב על התגובה הישראלית הצפויה.

בתוך כך נמסר מדובר צה”ל כי לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. “לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. בנוסף הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים סמוכים לגדר המערכת. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש”, נמסר מדובר צה”ל.

המועצה האזורית אשכול הודיעה על ביטול פעילות החוגים המתקיימים אחרי הצהריים. גם בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב יסיימו את פעילויות החוגים מוקדם, בשל המתיחות הביטחונית.

מאוחר יותר, בתום הערכת מצב שנערכה בין ראש העיר אשקלון, תומר גלאם ופיקוד העורף, הוחלט לבטל את כל החוגים העירוניים המיועדים לשעות אחר הצהריים ולדחות את האירועים שתוכננו להתקיים בעיר, בהם: תחרות ריקודים ארצית, ליגת כדורגל אולמות ומשחק הכדורגל בין הפועל אשקלון לעירוני רמת השרון.

בתוך כך, טרור הבלונים בעוטף עזה נמשך גם היום. בלון תבערה נחת בצהריים סמוך לפסי רכבת באזור קרית גת.

חבלן שהוזעק למקום טיפל בזירה והסכנה הוסרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות