ביבי קיצר ביקורו: מתקפה נפשעת, נגיב בעוצמה I בנט: ההרתעה קרסה

בימין ובשמאל תגובות סוערות לפגיעת הרקטה בבית במושב משמרות • ראש הממשלה החליט לקצר את ביקורו בוושינגטון, וישוב ארצה אחרי פגישתו עם הנשיא טראמפ • גנץ: "מדובר בפשיטת רגל ביטחונית" • הימין החדש: "ההרתעה הישראלית קרסה"
אריה ריבקינד
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 08:18

פגיעת הרקטה בבית במושב משמרות ופציעתם של שבעה בני משפחה מובילה לתגובות חריפות בזירה הפוליטית.

ראש הממשלה החליט לקצר את ביקורו בארה”ב ולשוב לישראל מיד עם תום פגישתו עם הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ.

“לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ”ל, ראש השב”כ וראש המל”ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה”ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב”, אמר ראש הממשלה.

נתניהו אמור היה לנאום מחר בוועידת איפא”ק ולהיפגש עם בכירים בסנאט ובקונגרס.

בכירי מפלגת העבודה, אבי גבאי, חבר הכנסת עומר בר לב והאלוף במיל’ טל רוסו, היו האישים הפוליטיים הראשונים שהגיעו למשמרות.

“אנחנו רואים את המשך האין מדיניות ואין ביטחון. מה שחוטפים תושבי העוטף מדי יום מרגישים עכשיו מדי פעם תושבי המרכז. צריך לשבת ולעשות מדיניות ברורה”, אומר טל רוסו.

יו”ר כחול לבן, בני גנץ, הטיל את האחריות על ראש הממשלה: “נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל בטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה”.

הוא הוסיף: “מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, וזלזל בהתקפה על ת”א, מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים. שולח החלמה מהירה לפצועים”.

יועץ הדיגיטל של נתניהו, טופז לוק, הגיב על דברי גנץ: “במקום אחדות לאומית, במקום עמידה מאחורי הממשלה ברגעים כאלה. פוליטיקה קטנה”.

הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט הגיב לירי הרקטה: “ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום – כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל. נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו – וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס”.

יו״ר ‘ישראל ביתנו’, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן: “הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו״ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום.

“אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סופ״ש ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב״ס על ידי אסירי חמאס. המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות – זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית.

“אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשיין, ביטול כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור. כשהתפטרתי מתפקיד שר הבטחון, הזהרתי מפני המדיניות השגויה שאימץ הקבינט ועל אבדן ההרתעה הישראלית. הגיע הזמן לאמץ מדיניות אחרת, זו שהצעתי מלכתחילה”.

איחוד מפלגות הימין מסר בתגובה לירי הרקטה הבוקר: “תושבי השרון וגוש דן קיבלו טעימה מהיום שאחרי מימוש תכנית המאה של טראמפ והבאת קו הגבול מרחק יריקה מביתם. הגיע הזמן להפסיק עם התירוצים, זו לא טעות ולא פגיעת ברק. רק תגובה לא מידתית תחזיר לישראל את הביטחון והכבוד הלאומי”.

מס’ 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מסר בתגובה: “אני בעד מדיניות שקולה ואחראית, אבל זו לא מדיניות שקולה. נתניהו פשוט לא מגיב. הוא עסוק בעניינים אחרים ובדרך ישראל איבדה את ההרתעה. צה״ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון. גנץ, יעלון ואשכנזי הם האנשים שהפכו אותו לכזה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות