בנט: גולדין נחטף בגללך ובגלל גנץ • בוגי יעלון: “כמה אתה יכול לשקר?”

יו"ר הימין החדש שטען שהוראות הפתיחה של יעלון וגנץ הביאה לחטיפת הדר גולדין הי"ד • שר הביטחון לשעבר ענה להאשמות: "על שקרים לא מבססים מנהיגות, תתבייש" • בנט: "בוא נפתח את הפרוטוקולים"
אריה ריבקינד
י"ז אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 18:04

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון הגיב היום (ראשון) למתקפה החריפה של יו”ר הימין החדש נפתלי בנט, עליו ועל בני גנץ.

בנט אמר הבוקר בתוכניתו של אראל סג”ל, כי חטיפת סגן הדר גולדין במבצע ‘צוק איתן’ נגרמה בגלל הוראות פתיחה באש של בני גנץ כרמטכ”ל ומשה יעלון כשר ביטחון.

“כל הסיפור של הדר גולדין ז”ל, וזה בקושי סופר, נעשה תחת הוראות פתיחה באש נוראיות, שלחו אותם לטפל במנהרות, אבל לא לפתוח באש. אירוע החטיפה של הדר גולדין נבע מהוראות פתיחה באש שבני גנץ ובוגי הטילו על חיילי צה”ל”, האשים בנט.

הוא הוסיף: “במשך 18 יום בצוק איתן הם גררו רגליים, פעולת מנע שאפשר היה לעשות בשלושה ימים, הם דחו ב-18 יום, והם הפציצו את הבתים שהיינו צריכים להשתמש בהם. כשיצאנו למבצע, הם רצו רק לסיים, לגמור עם זה”.

יעלון הגיב על דבריו בסרטון שפרסם: “כמה אתה יכול לשקר, נפתלי בנט, ועל דם של חיילים? ככה התנהגת בצוק איתן באופן חסר אחריות, ככה אתה ממשיך בתקופה האחרונה, אתה חבר קבינט, גם מדליף מבפנים וגם יוצא נגד ההחלטות של כולם, שצריך לקחת עליהם אחריות קולקטיבית, וגם רוקד על דמם של חיילים. איך אתה חושב שתקנה ככה קולות בימין הממלכתי, על שקרים לא מבססים מנהיגות, תתבייש לך”.

בנט הגיב בחזרה: “בוגי,  אתה הסתרת והטעית את חברי הקבינט ב-26.7.14 כאשר פקדת על לוחמי צה״ל לנצור אש, כשהם שוהים בלב עזה, מוקפים במחבלי חמאס. הכל מתועד בפרוטוקולים ובדו״ח מבקר המדינה על ‘צוק איתן’ שם נקבע שכשלת. שלחת חיילים להילחם כשידיהם קשורות. בוא נפתח את הפרוטוקולים. אצלי חיילים יקבלו גב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות