הלב של מוחמד בן ה-9 מרהט הושתל בגופו של חרדי בן 13

הנער שלום דב יונה, בן 13 וחצי מערד, עבר בשושן פורים השתלת לב שהצילה את חייו • התרומה התקבלה ממשפחה תושבת רהט, שבנה מוחמד נדרס ונפצע אנושות • האם החרדית: "מודה לבני משפחתו מכל הלב. משתתפים בצערם, ליבנו איתם. מאוד ארצה להיפגש איתם"
תמי גיל
י"ז אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 12:57

ביום שישי האחרון – שושן פורים – עבר שלום דב בער יונה, נער חרדי בן 13.5 מערד, ניתוח השתלת לב במרכז שניידר לרפואת ילדים.

את הניתוח ביצעו פרופ’ דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי חזה ולב בבילינסון ושניידר, ד”ר ג’ורג’ פרנקל, מנהל יחידת ניתוחי לב בשניידר וד”ר יעקב כץ, מנהל מחלקת הרדמה ומערך חדר הניתוח בשניידר.

שלום בער מתאושש מהניתוח ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר, בראשות פרופ׳ עובדי דגן ורים עבד אל חי ומצבו מוגדר יציב.

הנער סבל ממחלה של שריר הלב ולפני מספר שנים עבר במרכז שניידר השתלת קוצב לב. מאז הוא נמצא במעקב משותף של ביה״ח סורוקה ומרכז שניידר.

לפני מספר שבועות מצבו החמיר, והוא נזקק להשתלת לב דחופה להצלת חייו.

השתלות לב בילדים הן נדירות ביותר: בשנת 2018 בוצעה השתלת לב אחת בנער במרכז שניידר לרפואת ילדים. מדובר במקרה מאוד לא שכיח, להמתין זמן כה קצר להשתלת לב בילדים.

אמו, קרן יונה: “אני מודה לבני משפחתו של התורם מכל הלב, על שנתנו אפשרות לבני שלום דב להמשיך ולחיות חיים נורמליים, זה לא מובן מאליו. אנו משתתפים בצערם, ליבנו איתם. בהמשך, מאוד ארצה להיפגש איתם”.

לפי דיווח ב-ynet, שלום דוב בער קיבל את ליבו של מוחמד מחמוד אבו סנג’ר, ילד בן 9, תושב רהט, שנפצע אנושות לפני כשבוע, כשרכב פגע בו בעת שרכב על אופניו.

הוא נלכד תחת גלגלי הרכב. משפחתו חילצה אותו והוא פונה לחדר המיון של בית החולים סורוקה, שם נקבע כי הוא סובל מפגיעת ראש קשה.

שלושה ימים הוא נאבק על חייו, אולם המאמצים להצילו לא צלחו, ונקבע כי הוא סובל ממוות מוחי נשימתי. משפחתו ביקשה לתרום את איבריו ולהציל חיים.

מהתרומה ניצלו חייהם של ארבעה ישראלים, בהם שני ילדים. הלב הושתל בנער שלום דוב בער בן 13 בבית החולים שניידר. הכליה הושתלה בילדה בת 5 בבית החולים שניידר. הכבד הושתל בחולה בת 36 באיכילוב. כליה ולבלב הושתלו בחולה בן 36 בבית החולים איכילוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עכשיו הם יחתמו על כרטיס אדי?
    24/03/2019 17:02
    יואב