בני גנץ בהקלטות: אשב עם ביבי • גנץ הבוקר: “לא אשב עם נתניהו”

יו"ר כחול לבן התייחס לפרסום ההקלטות, שבהן נשמע כי אינו פוסל ישיבה עם נתניהו - והבהיר: "הדברים נאמרו לפני שנחשפו פרטי האישום" • אולם גנץ הוקלט לאחר פרסום כתב החשדות • יחימוביץ': "אל תביך אותי באי-אמירת אמת" • בנט: גנץ זוחל לנתניהו כמו שזחל מול החמאס
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 10:05

יו”ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, מיהר להתנער הבוקר (שלישי) מהקלטות שנחשפו בחדשות 13, מהן השתמע כי הוא לא פוסל ישיבה בקואליציה יחד עם בנימין נתניהו.

גנץ הסביר כי הוקלט אומר את הדברים לפני פרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה, וכעת הוא שולל על הסף כל הצטרפות לממשלה עתידית של נתניהו.

בתגובה שהפיץ לכלי התקשורת הסביר: “הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו במלואם פרטי כתבי האישום החמורים נגד נתניהו ובוודאי לפני שהתברר שקיבל 16 מיליון שקל בעסקה סיבובית על הצוללות ושיקר לציבור בנושאים ביטחוניים חמורים”אמר. “אני אומר, לא בהקלטה אנונימית, אלא בגלוי ובקולי: לא אשב עם נתניהו בממשלה!”

עם זאת, יש לציין כי למרות הכחשתו, וטענתו כי הדברים נאמרו לפני שפורסמו פרטי כתבי החשדות נגד נתניהו, ההקלטות נלקחו ממפגש שהתקיים לאחר פירסום כתב החשדות.

בהקלטה גנץ מתייחס במפורש לביטוי שבו השתמש במסיבת העיתונאים שכינס לאחר פרסום הודעתו של מנדלבליט – “בסיטואציה שנוצרה”.

העיתונאי ספי עובדיה מחדשות 13 שפרסם את ההקלטות, גילה לאור תגובת יו”ר כחול לבן: “הדברים של גנץ בהקלטה נאמרו אחרי מסיבת העיתונאים שקיים בערב פרסום כתב החשדות נגד נתניהו ב-28.2. בהקלטה אף שומעים את יו”ר כחול לבן מסביר את המשפט שאמר ביחס לכך שלא ישב יחד עם נתניהו”.

אמש פורסמו בחדשות 13 הקלטות משיחה סגורה של גנץ עם קומץ משתתפים, אשר גילו כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו: “בחרתי את צמד המילים ‘בסיטואציה שנוצרה’, בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה, היא תהיה סגורה, לא נעולה. עכשיו כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות, טראמפ יגיש תוכנית, אני אנצח, טראמפ יגיש תוכנית. טוב, מה עכשיו?”, אומר גנץ, כשהוא מסביר שיש אפשרות שיקים ממשלה עם נתניהו.

מפלגת ‘הימין החדש’ הגיבה להקלטות: “גנץ זוחל לממשלת נתניהו כמו שזחל מול החמאס. כפי שאמרנו מזמן, דקה לאחר הבחירות יזחל גנץ לתוך ממשלת נתניהו על מגש תכנית המאה של טראמפ”.

“עכשיו זה ברור: או שקד ובנט, מהפכת בג״צ וניצחון על חמאס, או ממשלת שמאל רכרוכית של ביבי-לפיד-גנץ עם לפיד שר משפטים וגנץ בביטחון”.

יו”ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ’, הגיבה לדברי גנץ והדגישה את העובדה כי דבריו בהקלטה נאמרו לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה ופרסום כתב החשדות נגד נתניהו. “בני, אנא אל תביך אותי באי-אמירת אמת”, פנתה יחימוביץ’ לגנץ בציוץ שפרסמה בטוויטר. “את המילים ‘בסיטואציה שנוצרה’ אמרת אחרי הודעת מנדלבליט, וההקלטה שבה אתה מתוודה שתשב עם נתניהו – חדשה”.

יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי, התייחס לתוכן ההקלטות: “גנץ אומר בקולו בצורה ברורה שהוא מתכוון לשבת בממשלה של נתניהו. כחול לבן זו מפלגת ימין שלוקחת את קולות מחנה המרכז-שמאל ותיתן אותם לממשלת נתניהו. בני, באנו להחליף את נתניהו – לא לשבת בממשלה שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות