ארדואן שוב מתקוטט עם יאיר • ביבי: “העות’מאנים עברו מן העולם”

הנשיא הטורקי השווה בין בנו של ראש הממשלה לבין מבצע הטבח במסגדים בניו זילנד: "הם יונקים מאותו מקור" • נתניהו הגיב: "ישראל לא מתרגשת מאיומים"
חרדים 10
י"א אדר ב' התשע"ט / 18.03.2019 12:36

נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן ממשיך להתעמת עם יאיר נתניהו – והיום  (שני) השווה בין בנו של ראש הממשלה לבין מבצע הטבח במסגדים בניו זילנד.

בנאום שנשא בגליפולי אמר ארדואן: “אנחנו כאן עד יום הדין. אתם לא תוכלו לשנות את שמה של איסטנבול לקונסטנטינופול” – אמר תוך שהוא לציוץ של יאיר נתניהו,  בו כינה את העיר הטורקית בשמה מתקופת השלטון הביזנטי.

הנשיא הטורקי הוסיף: “הצהרות הרוצח בניו זילנד ובנו של נתניהו הן אותו דבר. הם יונקים מאותו מקור”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה: “ארדואן כנראה שכח שהאימפריה העות’מאנית כבר עברה מן העולם. היום לעם היהודי יש מדינה משלו – חזקה, איתנה, דמוקרטית וחופשיה – שלא מתרגשת מאיומים. אם ארדואן רוצה שיעור בחופש דת וכיבוד בני כל הדתות, הוא יכול ללמוד מהדמוקרטיה הישראלית שמכבדת בצורה מופתית את כל הדתות”.

כפי שדווח בחרדים 10, בנאום בעצרת בשבת לקראת הבחירות המקומיות במדינה, פנה ארדואן לראש הממשלה נתניהו ואמר: “אתה צריך לסובב את האוזן של בנך על כך שקרא לאיסטנבול קונסטנטינופול. יש לי אמצעים לחנך את ישראל אם בנו של נתניהו ימשיך בכינויי גנאי”.

יאיר נתניהו כתב לפני יומיים בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה לציוץ של ראש הממשלה על הנשיא ארדואן: “אני רוצה להזכיר לו שאיסטנבול היא בעצם קונסטנטינופול! בירתה של האימפריה הביזנטית ומרכז הנצרות האורתודוקסית במשך יותר מאלף שנה לפני הכיבוש הטורקי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות