אביו ואחיו של המחבל נעצרו, צה”ל מיפה את ביתו I המצוד נמשך • צפו

המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לאריאל הוא עמר אבו-לילא, בן 18, מהכפר א-זאוויה • כוחות הביטחון עצרו את אחיו ואביו • בני משפחתו של המחבל חשודים שסייעו לו או לפחות ידעו על כוונותיו
חיים טוויל
י"א אדר ב' התשע"ט / 18.03.2019 10:34

יממה לאחר הפיגוע בו נרצח סמ”ר גל קיידאן הי”ד מבאר שבע, נמשך המצוד אחר המחבל בשומרון: כוחות צה”ל פעלו –  בשיתוף כוחות שב”כ, מג”ב ומשטרת ישראל הלילה בכפר א-זאוויה, באזור סלפית הסמוך לקלקיליה, שבו התגורר המחבל, עמר אבו-לילא, בן 18, ובכפרים נוספים באזור.

הכוחות מיפו את בית המחבל לצורך בחינת אפשרות הריסתו, ביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים.

אנשי שב”כ וצה”ל ערכו חיפוש בבית המחבל ועצרו את אביו ואחיו. במקביל פשטו על בית עסק ששייך למשפחתו בכפר בידיא, והחרימו מצלמות מעקב בחנות בכפר א-זאוויה.

בני משפחתו של המחבל חשודים שסייעו לו או לפחות ידעו על כוונותיו ולא מנעו ממנו לבצע את הפיגוע.

את הפוסט האחרון  פרסם המחבל בשבוע שעבר בחשבון הפייסבוק שלו עם תמונות של מחבלים שביצעו פיגוע בשער שכם בירושלים לפני 3 שנים: “אלוהים, שמור עליי מעיניים שאורבות לחיי, סלק ממני את הרוע שבהם והרחק ממני את מי שמעוניין לפגוע בי”.

במקביל, ממשיכים כוחות צה”ל במאמצים מבצעיים, מודיעיניים ואיסופיים נרחבים לאיתורו ותפיסתו של המחבל.

אמש פורסם תיעוד ממצלמות האבטחה באריאל, שבהן נראה המחבל מהפיגוע המשולב כשהוא צועד לכיוון טרמפיאדה אותה אבטח כוח תותחנים, ואז דוקר למוות את סמ”ר גל קיידאן הי”ד, שנופל על הרצפה. הוא חוטף לו את הנשק ויורה בו.

המחבל נראה כשהוא פותח בריצה לעבר הכיכר הסמוכה, כשמצידו השני של הכביש יורה בו מפקד הכוח שנמצא במקום, ופצע אותו בכתף.

בכיכר המחבל ירה ברב אחיעד אטינגר הי”ד מהיישוב עלי שנהג ברכבו, ופצע אותו אנוש. המחבל איים על נהג רכב אחר, הוא יצא מהרכב והמחבל נסע בו לכיוון צומת גיתי אבישר.

בצומת הוא ירה בחייל נוסף, שמאושפז במצב קשה בבית החולים בילינסון. בהמשך נטש את הרכב – ונמלט רגלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות