בפרסום כל יום פורים: כך תפתחו בעצמכם את היכולת להתחפש I טור

אם קים ג'ונג און מחליט להפציץ מחר את דרום קוריאה. עבור מיליוני אנשים זו תופת, אבל לאנשי הפרסום זו חגיגה • איך? כל הפרטים - בפנים
שניאור גנדל
י"א אדר ב' התשע"ט / 18.03.2019 17:18

1. 

‘הודעה דרמטית’. כך כינה אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני מספר שבועות. בכל רחבי הארץ ניצבו אנשים היכון להודעה שתזעזע את המערכת הפוליטית. אך – לשווא.

ההודעה לא היתה כה דרמטית והחיים שבו למסלולם הרגיל, עם לא מעט אכזבה בקרב הצופים.

אך בואו נדבר רגע על מה שקרה אחר כך. לא רחוק משם, בעולם הפרסום.

טובי המוחות ואנשי הקריאייטיב קבלו מתנה: “הודעה דרמטית! המחירים נשארים אותו הדבר!” צעקה כותרת אחת. שומרת על ציניות וזלזול מחד, ומזכירה ללקוחות כי החברה קיימת – מאידך.

“אין לנו שום הודעה דרמטית. האוכל שלנו תמיד היה טעים וכזה הוא יישאר” צעקה כותרת נוספת.

מקורי.

2.

אז מה היה פה? בואו נעשה סדר.

אנו לא חיים בעולם מסודר. ממש לא. הפוך. אנו חיים בעולם מבולגן, המשתנה ומתהפך מרגע לרגע. אנחנו – צריכים לסדר את עצמינו לפי השינויים המתרחשים בעולם.

אחד מטובי הכלכלנים הגדיר פעם מה הופך אדם לאיש עסקים מוצלח. זו לא היתה גאונות חריגה בניהול חשבון. גם לא קשרים מסועפים. זה היה דבר אחד פשוט: “היכולת לחזות מהלכים ולנתב את עסקיו בכיוון הרוח.”

למה?

כי העולם משתנה. היום מנית הגז שווה הון תועפות, ומחר היא תקרוס עקב מציאת תחליף זול לגז. לפני שנים מכרו מכשיר gps  כמו גרביים, ובשנים האחרונות הוויז שולט ביד רמה.

3.

אז מה עושים? מתחפשים!

עושים עבודות שטח טובה. בודקים לאיזה כיוון נושבת הרוח – ושם אורבים ללקוחותינו הפוטנציאליים.

כשישנה הודעה דרמטית מבית ראש הממשלה – נרכב על הגל ונפרסם גם אנחנו הודעות דרמטיות. כשאנו נמצאים בתקופת בחירות סוערת – נצא בקמפיין בחירות מותאם לעסק שלנו. וכשנמצא את עצמינו בתקופה יבשה ומשעממת – ניצור קמפיין שהכותרת היא “כמה משעמם לי! אולי אכנס ל… ואקנה לי בגד מעניין”.

או שלא..

בקיצור, פתחו בעצמכם את היכולת להתחפש.

ובמילים מקצועיות: RTB – Real Time Bidding

רק בלי דרמות מיותרות הא?

• הכותב הוא איש פרסום וקריאייטיב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות