הפצוע היה כבד, הפרמדיק נפגע – ומד”א תפצה אותו ברבע מליון ש”ח

פרמדיק שהוזעק לטפל בגבר שנפל מעץ, הפך לנכה בעצמו, לאחר שאלונקה אליה הועמס הפצוע, נשמטה מידי חבריו - ופגעה בגבו • הפרמדיק פוצה על ידי מד"א ב-250 אלף שקלים לאחר מאבק משפטי • הביטוח הלאומי פיצה אותו בעוד 150 אלף שקל
חיים טוויל
י' אדר ב' התשע"ט / 17.03.2019 14:41

מד”א הסכימה לפצות פרמדיק כבן 34 – לאחר שנפצע במהלך פינוי של פצוע כבד במיוחד, אשר נפל מעץ.

לדברי עו”ד אדיר שויגמן ממשרד עורכי הדין אונגר-שויגמן המייצג את הפרמדיק, מרשו הוזעק למקום האירוע, לאחר שצוות חובשים לא הצליח להרים את הפצוע, ולנשוא אותו אל האמבלונס.

עם בואו של הפרמדיק למקום, יחד עם שלושת עובדי מד”א נוספים, שאחד מהם מתנדב כבן 16, הונפה לבסוף האלונקה, אך בשל כובדו הרב של הפצוע, הרפה הנער המתנדב מאחיזתו, האלונקה נשמטה, ולפני שקרסה לארץ, גרמה למניפולציה מפתיעה ועוצמתית שפצעה את הפרמדיק בגבו.

הפרמדיק שסבל מכאבים קשים פונה בעצמו לבית החולים, שם הופנה לבדיקת CT אשר העלתה כי הוא סובל מכמה בלטי דיסק בגבו.

הוא הופנה למרפאת כאב ולפיזיותרפיה, ורופאה תעסוקתית שבדקה אותו קבעה כי לא יוכל לעבוד יותר במקצועו בהווה ובעתיד.

בצר לו, פנה הפרמדיק לעו”ד אדיר שויגמן, אשר הגיש בשמו בקשה למוסד לביטוח לאומי (המל”ל) להכיר באירוע כתאונת עבודה. במקביל הגיש תביעה נזיקית נגד מד”א.

המל”ל הכיר בפרמדיק כנפגע עבודה ופיצה אותו ב-150 אלף שקל, אך במד”א התכחשו מכל וכל לאחריות לאירוע, וטענו בכתב ההגנה כי פציעתו כלל איננה קשורה לעבודתו.

לאחר דיון בבית המשפט הגיעו הצדדים לפשרה, מבלי שמד”א תיטול אחריות על המקרה, במסגרתה הוסכם כי מד”א תפצה את הפרמדיק בסך של 250 אלף שקלים.

“מד”א אינו מדריך את עובדיו כיצד לבצע את עבודתם מבלי לחשוף את עצמם לפגיעות גב – והגיע הזמן לשים לתופעה הזו סוף”, אומר עו”ד שויגמן.

לדבריו, אין זה המקרה היחיד בו עובדי מד”א סובלים מפגיעות גב, וכיום הוא מנהל שלוש תביעות נוספות במקרים דומים נגד הארגון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות