זעם ב’רביעייה’‎ על גנץ: למה למדנו רק מהתקשורת על ‎פריצת הנייד?

יו"ר מפלגת 'כחול לבן' כינס הבוקר את ראשי המפלגה כדי לדון על הפריצה לנייד שלו • שותפיו של בני גנץ כועסים שנאלצו ללמוד על התקרית מהתקשורת • יו"ר מרצ לשעבר: זו בוודאות הדלפה של נתניהו"
חרדים 10
ח' אדר ב' התשע"ט / 15.03.2019 13:00

שותפיו של בני גנץ במפלגת כחול לבן זועמים על שגילו על הפריצה למכשירו הסלולרי של יו”ר המפלגה מהפרסום במהדורה המרכזית של החדשות 12 – ולא עודכנו על כך מראש.

על פי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, גנץ כינס הבוקר (שישי) את שלושת חבריו להנהגת המפלגה – משה יעלון, גבי אשכנזי ויאיר לפיד – לדיון מיוחד בעקבות חשיפת הפריצה.

אמש נחשף בחדשות 12 כי שני בכירים בשב”כ פנו לפני חמישה שבועות לגנץ והודיעו לו שאחד מהטלפונים שברשותו נפרץ על ידי מערך סייבר איראני. הם אמרו לו שתכולתו, כולל פרטיו האישיים ותכתובות, נמצא בידיים עוינות.

העיתונאי עמית סגל דיווח גם כי גנץ הוזהר שעליו לצאת מנקודת הנחה שכל פריט רגיש על הטלפון עשוי לשמש נגדו בעתיד, אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר. בכירי השב”כ השאירו בידיו את ההחלטה כיצד לפעול.

ההנחה היא שאין מידע מסווג בטלפון הזה – אבל כל מידע שנמצא עליו מעניין את גופי הביון ברחבי העולם, בהם גופי הביון האיראנים, וזה יכול לשמש אותם בעתיד.

אהוד ברק הרגיע: “אין מה להתרגש – אין במכשיר דבר שעלול לסכן את ביטחון המדינה”.

יו”ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, האשימה את נתניהו בפרסום ההדלפה: “זו בוודאות הדלפה של רה”מ נתניהו ואבדן מוחלט של שיקול דעת מצד האיש שאמון על ביטחון המדינה ואמור להפריד בין זה לבין ההישרדות הפוליטית והמשפטית שלו”.

ממפלגת ‘כחול לבן’ נמסר בתגובה לידיעה: “איננו מגיבים לסוגיות המצויות בליבת ביטחון המדינה. יש להדגיש שהאירוע המדובר התקיים כארבע שנים לאחר סיום כהונת הרמטכ”ל גנץ ומעלה תהיות רבות על תזמון פרסומו כעת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה גאון ברק,בלי לדעת מה יש בטלפון הוא "קובע" שאין שום סכנה.
    15/03/2019 13:34
    צ
  1. אם גנץ ימונה לראש ממשלה,בישראל יכהן ראש ממשלה סחיט ע”י הגדולה באויבנו. נראה לי שגנץ הוא תמונת ראי של מנהיג הויקינגים בסדרה המעולה של netflix ,פשוט דביל.

  2. ראש קקמאייקה למפלגת אווירה מטופשת
    15/03/2019 13:48
    דורון.צ
  3. ליבי ליבי על תומכיה של המפלגה ההזוייה הזו, שאנשיה לא מתראיינים, וכשהם מחליטים לדבר אז מתבלבלים ולא קולחים. ככה זה כשאג’נדה היא רק לא ביבי. ואף לא אחד מבין למה?? מכיוון שישראל התקדמה לרמת מעצמה, לא פחות, ב10 השנים האחרונות