מי אחראי לירי שני הטילים? חמאס והג’יהאד האיסלאמי: “לא אנחנו”

על פי הערכות בישראל ארגון חמאס אינו עומד מאחורי שני השיגורים של רקטות פאג'ר לגוש דן, אלא גורם פלסטיני אחר ברצועת עזה • החמאס והג'יהאד האיסלאמי מסרו: "הטענות הישראליות שאנחנו ירינו לעבר גוש דן - שקריות"
דוד ליבוביץ
ח' אדר ב' התשע"ט / 14.03.2019 23:29

מי אחראי לשיגור הטילים הערב [חמישי] לאזור ת”א? פקיד ישראלי בכיר אמר לחדשות 13 כי לפי ההערכות בישראל, ארגון חמאס אינו עומד מאחורי שני השיגורים של רקטות פאג’ר לגוש דן, אלא גורם פלסטיני אחר ברצועת עזה. לפי הפקיד הבכיר, מדובר ב”ארגון שמנסה לחבל במאמצי ההרגעה של הימים האחרונים, שאותם מובילה מצרים שמתווכת בין ישראל לחמאס”.

דובר צה”ל, רונן ממנליס, מסר: “לא היה לנו מידע מקדים לביצוע הירי הזה היום – הופתענו. בשלב זה אנחנו בשני מאמצים, להבין מי ביצע את הירי. המאמץ השני הוא היערכות השני במטכ”ל עם הרמטכ”ל ואז עם הדרג המדיני”.

על פי הדיווחים, ארגוני הטרור – חמאס והג’יהאד האיסלאמי – אמרו למשלחת המצרית שמבקרת בימים אלה בעזה: “הטענות הישראליות שאנחנו ירינו לעבר גוש דן – שקריות”. ההערכה נוספת שעלתה, מצביעה על האפשרות שאירן עומדת מאחורי הניסיון לסכל את התקדמות המשא ומתן בין ישראל לחמאס.

בעקבות הירי, המשלחת הביטחונית ממצרים עזבה את רצועת עזה. בחמאס החלו בפינוי מלא של כל מפקדות ועמדות הארגון ברצועת עזה. לפי ההערכות כוחות הארגון יורדים למערך התת-קרקעי מתוך ציפייה לתגובה ישראלית חריפה.

במשרד הביטחון החלו דיונים שצפויים להימשך אל תוך הלילה, כשלפי ההערכות צפויה תגובה עוצמתית של ישראל. הדיונים בקריה מתקיימים בנוכחות ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו, הרמטכ”ל אביב כוכבי, ראש המל”ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות