ליצמן נחקר במשטרה בפעם השנייה • לשכתו: “אין כל שחר לחשדות”

ליצמן, נחקר היום בפעם השניה במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433 • לשכת ליצמן: "הוא ענה גם היום לכל שאלות חוקרי המשטרה" • במקביל לליצמן נחקר היום בלהב 433 גם ראש המטה שלו, חיים יוסטמן
חיים טוויל
ד' אדר ב' התשע"ט / 11.03.2019 18:38

סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, נחקר היום (שני) במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433.

במקביל לליצמן נחקר היום בלהב 433 גם ראש המטה שלו, חיים יוסטמן.

ליצמן בחשד לעבירות הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט.

הוא נחקר שוב בחשד שהפעיל לחץ לשנות את חוות הדעת הפסיכיאטרית, כך שתמנע הסגרתה של מלכה לייפר, וגם בחשד למקרים נוספים שבהם, לכאורה, חרג מסמכותו.

מהמשטרה נמסר: “החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישור פרקליט המדינה.

“מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות”.

מדובר בפעם השנייה בה מוזמן ליצמן לחקירה. חקירתו הקודמת התקיימה לפני כחודש.

מלשכת סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן נמסר:

“סגן השר ליצמן השיב גם היום לכל שאלות חוקרי המשטרה בנושאים הקשורים לסיוע שניתן לפניות ציבור.

“בניגוד מוחלט לפרסומים השונים, ולמרות מסכת התחקירים והכתבות נגד ליצמן בגין הנהגת מדיניות ‘דלת פתוחה’ לפניות ציבור מכלל האוכלוסיות, אנו בטוחים שאין כל שחר לחשדות, להדלפות ולהכפשות כלפי ליצמן.

“סגן השר מקפיד בזהירות יתירה שלא להתערב בעמדת גורמי המקצוע, והורה להם לפעול אך ורק לפי החוק, ללא כל הפעלת לחצים או איום”.

בלשכה הוסיפו: “יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן לקידום מערכת הבריאות, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת לשמירת החוק, וכך יימשך גם בעתיד”.

בלשכת סגן שר הבריאות מזכירים: “במאי 2013 גם נחקר ליצמן בחשד שהורה לגורמי רפואה לפעול בניגוד לעמדתם כביכול, ובתוך זמן קצר הבינו רשויות החוק שלא נפל כל פגם במעשיו והתיק נסגר”.

בלשכה דוחים מה שהם מגדירים “ניסיון מצד גורמים אינטרסנטיים בשיתוף כלי תקשורת מסויימים, להפוך את נוהג פניות הציבור לעזרה ללשכת ליצמן – לעבירה על החוק. ההיפך הוא הנכון. אנו רואים זאת כזכות וכחובה, לסייע חוקית ולפי הנוהל בלבד, לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות