ברביבאי: החרדים יקבלו הערכים שלנו? אין בעיה • אזולאי: לא, תודה

המתמודדת ברשימת כחול לבן נשאלה אם מפלגתה תשב עם המפלגות החרדיות - והשיבה: "אני חושבת שאם החרדים יקבלו על עצמם את הערכים הבסיסיים של כחול לבן - אין לי בעיה עם חרדים" • ינון אזולאי: "גברת ברביבאי די לצביעות, אנו מדינה יהודית ומתגאים בכך"
חרדים 10
ד' אדר ב' התשע"ט / 11.03.2019 11:07

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתכנית ‘קלמן-ליברמן’ בכאן רשת ב האשימה הבוקר (שני) אורנה ברביבאי, המתמודדת ברשימת כחול לבן, כי נתניהו עוסק בפילוג ובזריעת שנאה.

ברביבאי נשאלה בתכנית על המפלגות הערביות וסוגיית ישיבתן בקואליציה – והשיבה:  “אנחנו לא נשב עם מפלגות לא ציוניות משני הקצוות של הקשת הפוליטית. להגיד לא רוצים לשבת עם מפלגות ערביות שחותרות נגד קיומה של מדינת ישראל, זה סיפור אחד ולהגיד שאני חושבת ש-20% מהאוכלוסייה הערבית שחיה במדינת ישראל הם בני אדם שזכאים לשוויון זכויות זה סיפור אחר”.

היא הוסיפה: “נכון לעכשיו המפלגות הערביות בעצמן לא רואות את עצמן כחלק מהמציאות הפוליטית של מדינת ישראל או ההבנה שהם יכולים להיות במקום אחר. ראש הממשלה מסתכל על קיצוניים מצד אחד כלגיטימיים וקיצונים מצד אחר כלא לגיטימיים ומשסה את הקיצונים משני הצדדים על חשבון הציבור הרחב, זה סדר היום שראש הממשלה שלנו מכתיב לצערי”,

ברביבאי לא הייתה מוכנה להגיד אם מפלגתה תשב עם המפלגות החרדיות והתחמקה גם מהשאלה הזאת: “אני חושבת שאם החרדים יקבלו על עצמם את הערכים הבסיסיים של כחול לבן, כפי שהיא מביאה אותם כדי לאפשר כאן חברה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית, אין לי בעיה עם חרדים”.

ח”כ ינון אזולאי  משס אמר בתגובה לדבריה של אורנה ברביבאי: “בכדי לקבל את הערכים של כחול-לבן צריך להסכים עם אג’נדה שמטרתה פגיעה במסורת ישראל – פחות יהדות במדינת ישראל. לחלוקת הכותל והפיכת יום השבת ליום חול ולגרימת שסע בעם.

“בכדי שלאורנה ברביבאי לא תהיה בעיה עם החרדים, הם צריכים להסכים שמדינת ישראל תהפוך להיות ככל העמים. לא! תודה”.

אזולאי הוסיף: “גברת ברביבאי די לצביעות, אנו מדינה יהודית ומתגאים בכך – שהבדילנו מכל העמים. רק אנחנו נעצור את השסע והטירוף של מפלגת השמאל ‘כחול-לבן’ בראשות לפיד וגנץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות