מדוע בלשכת אבו מאזן מעדיפים את גנץ בתפקיד ראש הממשלה?

העמדה הרשמית ברמאללה היא שאין העדפה בין גנץ לנתניהו, אך בכירים ברשות מודים כי מלבד האיבה לנתניהו וממשלת הימין - אבו מאזן מעדיף את גנץ בשל חוסר ניסיונו הפוליטי
חרדים 10
ד' אדר ב' התשע"ט / 11.03.2019 10:08

רשמית, ההנהגה הפלשתינית מצהירה כי אין לה העדפה ברורה לגוש הימין או לגוש השמאל –  אך על פי דיווח ב’ישראל היום’, בכירים במוקטעה הודו כי ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ ו’כחול לבן’ על פני קדנציה נוספת של בנימין נתניהו.

על פי הדיווח, בכיר בלשכת אבו מאזן קבע כי “ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ ורשימת כחול לבן בראשות הממשלה”.

בכיר נוסף בהנהגה הפלשתינית אישר גם הוא: “בהערכת המצב שנערכה לאחרונה בלשכת אבו מאזן ברמאללה, בהשתתפות הראיס ובכירים נוספים בנהגת הרשות, המסקנה הברורה הייתה כי ברמאללה מעדיפים לראות את גנץ ולפיד עומדים בראש המפלגת השלטון הבאה בישראל, למרות שלא מדובר בראשי מרצ ושלום עכשיו”.

הבכירים הפלשתינים מסבירים את ההעדפה ברמאללה לראות את גנץ בראשות הממשלה הבאה – באיבה לנתניהו ולממשלת הימין.

בנוסף, הם מסבירים, כי התקווה הפלשתינית היא שממשלה חדשה בישראל תביא לפריצת דרך בתהליך המדיני ולהישגים מדיניים ודיפלומטיים לפלשתינים בזירה הבינלאומית, תוך כדי ניצול חוסר הניסיון הפוליטי של גנץ ושל מרבית אנשיו.

לפי העיתון, בכיר באש”ף הדגיש כי החלפת השלטון בישראל עשויה להביא לבחינה נוספת של תוכנית השלום האזורית שמגבש ממשל טראמפ, אשר מותאמת לאינטרסים של ממשלת נתניהו, אך סביר להניח כי תידחה אם נתניהו וגוש הימין יפסידו.

עוד מדווח העיתון כי דווקא במצרים ובירדן לאו דווקא מעדיפים הפסד של נתניהו והימין.

אף שגם בקהיר וגם בעמאן לא נוקטים עמדה רשמית, בכירים במשרד החוץ במצרים ובירדן הבהירו כי לנוכח שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק עם ישראל, והתיאום שהתפתח בין המדינות בעשור האחרון אל מול האיום האיראני ושינויים אזורים כמו דאע”ש ומלחמת האזרחים בסוריה – חל שיפור חסר תקדים ביחסי שלוש המדינות. זאת, לא רק במישור הביטחוני, אלא גם במישור האזרחי והבילטרלי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות