“דוד ביטן הסתבך בחובות של מיליונים לשוק האפור – ודרש מזומן”

מחקירת המשטרה ב'פרשה 1803' עולה: רוב כספי השוחד שקיבל, לפי החשד, נועדו לכסות חובות שלו לשוק האפור - ונמסרו לנושים שדרשו את הכסף • עורך דינו אפרים דמרי לרשת ב': "אתם תראו שימים יגידו שיש לו תשובה לכל דבר. אני מאמין שבשימוע התיק ייסגר. כל הגרסה שלו מגובה"
חרדים 10
ל' אדר א' התשע"ט / 07.03.2019 13:22

המלצות המשטרה להעמיד את ח”כ דוד ביטן לדין בגין שוחד: היום (חמישי) דיווח רועי ינובסקי בכאן רשת ב פרטים חדשים מהחקירה של יו”ר הקואליציה לשעבר.

לפי הדיווח, החקירה העלתה שביטן היה זקוק לכסף רב משום שהסתבך בחובות של מיליונים, בעיקר לשוק האפור – ורוב כספי השוחד נועדו לכסות את החובות הללו.

לפי החשד, ביטן דרש מקבלנים כסף מזומן, ועיקר הכספים שקיבל בין השנים 2017-2011 הגיעו לנושים שדרשו את הכסף.

המשטרה טוענת, כי מדובר במאות אלפי שקלים.

פרקליטו של ביטן, עו”ד אפרים דמרי, הגיב בריאיון לתמר אלמוג ומוטי גילת בכאן רשת ב על המלצות המשטרה: “תגובתו היא כמו שאומר ראש הממשלה: לא היה כלום, כי אין כלום.

“כמובן שאיש לא שמח ביום הזה, אבל יחד עם זאת, הוא יוכל סוף סוף להתמודד עם חומר החקירה בשימוע מסודר – שאנחנו מאמינים שייעשה בלב פתוח ונפש חפצה”.

עו”ד דמרי הוסיף: “ח”כ ביטן מסר את גרסתו למשטרה. הוא התעמת עם כל טענה וטענה, כל חשד וחשד. כמי שבקיא ומצוי בחומר החקירה כולו, אתם תראו שימים יגידו שיש לו תשובה לכל דבר. אני מאמין שבשימוע התיק ייסגר. כל הגרסה מגובה, הוא לא ממציא דברים בעלמא. אנחנו סמוכים ובטוחים שמערכת אכיפת החוק והצדק במדינת ישראל תעשה את מלאכתה נאמנה”.

מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את ח”כ דוד ביטן מהליכוד בגין קבלת שוחד.

מלבד ביטן, המשטרה מסרה שגיבשה ראיות להגשת אישום נגד יותר מ-20 מעורבים נוספים בפרשה – בהם ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, וסגן ראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי.

‘פרשה 1803’ עוסקת בחשד כי בין השנים 2017-2011, קיבלו ח”כ דוד ביטן, ארנון גלעדי ודב צור טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום, אינטרסים של אותם גורמים.

בין הגורמים הפרטיים מצויים חברת דניה סיבוס, והמנכ”ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל”ן, קבלנים ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות