בן ארי ייחקר במשטרה? עוצמה: ‘עוד הוכחה להתנהלות הפסולה’

מתוסכלים? אחרי שוועדת הבחירות אישרה את ההתמודדות של 'עוצמה יהודית': במשטרה 'בוחנים' פתיחת חקירה נגד מיכאל בן ארי בגין הסתה לגזענות, על בסיס חוות הדעת של היועמ"ש • עוצמה יהודית: "זו התנהלות מטרידה, ניסיון חמור שיש לדחות אותו על הסף. מנסים להשחיר דמותו"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ט אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 20:47

במשטרה ובפרקליטות בוחנים בימים האחרונים אם לפתוח בחקירה פלילית כנגד יו”ר מפלגת עוצמה יהודית, ד”ר מיכאל בן ארי, בגין הסתה לגזענות. כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13.

על פי הדיווח, הבחינה מתבצעת לאור ציטוטים של בן ארי מהעבר, שהביאו את היועץ המשפטי למשמלה אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן להמליץ שלא לאפשר לו להתמודד לכנסת.

עוד דווח, כי הגורמים הרלוונטיים כבר החלו בגיבוש חוות דעת, והם עשויים להגיש אותן תוך מספר שבועות.

עם זאת, ההערכה היא שיהיה קשה מאוד לבסס כתב אישום בנושא.

כפי שדווח בחרדים 10, מוקדם יותר החליטה ועדת הבחירות המרכזית ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים לדחות את העתירה לפסילת התמודדותו של בן ארי לכנסת ה-21.

גם מועמדותו של עו”ד איתמר בן גביר אושרה בוועדה.

בעוצמה יהודית הגיבו הערב לפרסום של חדשות 13: “הוכחה נוספת להתנהלות הפסולה של היועמ”ש. התנהלות הפרקליטות ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ”ש מנדלבליט היא המשך ישיר להתנהלותם בשאלת הפסילה של חברי עוצמה יהודית”.

בעוצמה הוסיפו: “הניסיון של ניצן ומנדלבליט להשפיע על הליך הבחירות בישראל ולהשחיר את דמותו של ד”ר בן ארי הוא ניסיון חמור שיש לדחות אותו על הסף”.

בעוצמה יהודית תוקפים גם את עיתוי הפרסום: “ד”ר בן ארי מפרסם את דעותיו במשך שנים רבות, ורק היום, לאחר החלטת הוועדה שלא לקבל את עמדת היועמ”ש החליטו בפרקליטות לפרסם על ‘בחינה’ לפתיחה בחקירה. זו התנהלות מטרידה ועושה רושם שהפרקליטות מנסה שוב לגרום לפסילתו של ד”ר בן ארי בכלים פסולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות