אורי מקלב: “אנו עם ביבי. גנץ ולפיד מנסים לסכסך את גוש הימין” • צפו

אחרי שיו"ר דגל התורה הבהיר כי מפלגתו לא תשב עם לפיד ולא תתמוך בגנץ - אומר ח"כ אורי מקלב לערוץ הכנסת: "הרלוונטיות לדון בתרחיש שגנץ מפר את ההסכם עם לפיד, היא אותה סבירות בה לפיד יכבד את הציבור החרדי"
חרדים 10
כ"ח אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 18:40

אחרי שיו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הבהיר היום (שלישי) כי מפלגתו לא תשב עם לפיד ולא תתמוך בגנץ – גם חבר הכנסת אורי מקלב מכריז אין שום היתכנות לתמיכה בגנץ.

בראיון לערוץ הכנסת אמר הח”כ מ’דגל’: “אנחנו לא עסוקים בתרחישים כאלה ואחרים, בייחוד שאין להם שום סבירות ושום היתכנות”.

לדבריו, “עינינו לא נתונה באחר, אלו ספקולציות של גורמים המעוניינים בכך, כולל גנץ ולפיד, המבקשים להראות מצג של היתכנות להרכבת ממשלה – ולהחליש את גוש הימין, תוך כוונה ברורה לנסות ולסכסך את גוש הימין”.

מקלב הבהיר: “אנחנו נמצאים בכל הישיבות הרשמיות ושאינן רשמיות, אין תוכנית כזו ואף לא פעם אחת לא עלתה תוכנית כזו. הרלוונטיות לדון בתרחיש שגנץ מפר את ההסכם עם לפיד, היא אותה סבירות בה לפיד יכבד את הציבור החרדי, יפסיק לכפות עליהם מסורת אחרת ואורח חיים שונה – ולהרבות קיטובים ומחלוקות בעם”.

גפני אמר מוקדם יותר היום: “דגל התורה הולכת עם ביבי כפי שאמרנו מתחילת הדרך. לחלוטין לא נשב עם לפיד ולא עם גנץ”. גפני הדגיש: “אנחנו הולכים עם ביבי וכל האמירות האחרות בעניין הזה וכל הכותרות, הן עורבא פרח, זה לא נכון, איתו אנחנו הולכים”.

לפי דיווח ב’מעריב’ הבוקר, גורמים בדגל התורה אמרו בשיחות סגורות כי אם בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה, הם אינם פוסלים על הסף כניסה לממשלתו של גנץ, וזאת בתנאי שתבוטל הרוטציה שעליה חתם עם יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, “שעבור חברי הכנסת מהרשימה החרדית הוא בבחינת סדין אדום”.

“מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד”, אמר ל’מעריב’ גורם בדגל התורה.

על פי אותם גורמים, “אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו”.

הדברים נאמרו למרות שגץ הצהיר מספר פעמים בקולו כי הוא בעד תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים וכותל רפורמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות