איומים, רימון הלם וירי: נעצר חשוד בסחיטת איש עסקים מרמת שלמה

יקותיאל זיני, בעל רקורד פלילי עשיר, חשוד בסחיטת איש עסקים מרמת שלמה, שבחודשים האחרונים סבל מהטרדות ואיומים • לביתו הושלך רימון הלם ויריות נורו לעבר בית של קרוב משפחתו שישה חשודים שנעצרו בעבר שוחררו ללא כתב אישום
חרדים 10
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 21:30

בתום חקירה של מספר שבועות עצרה היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים את יקותיאל (קותי) זיני, בן 50 מתל אביב, בחשד לסחיטה באיומים של איש עסקים משכונת רמת שלמה החרדית.

לפי דיווח של מיכאל פרוסמושקין באתר פוסטה, זיני נעצר כחודשיים לאחר שהמשטרה החלה בחקירה גלויה, שבמסגרתה נעצרו בסוף חודש דצמבר האחרון ובתחילת חודש ינואר השנה, מספר חשודים בסחיטה באיומים של איש העסקים מרמת שלמה.

לפי החשד, מספר עבריינים נשכרו כדי לגבות מאותו איש עסקים חוב כספי.

לטענת המשטרה, במהלך ניסיונות הגבייה ננקטה אלימות נגד איש העסקים החייב, כולל הטרדה טלפונית, שיחות מאיימות, זריקת רימון הלם לעבר ביתו, ירי לעבר בית משפחתו וניפוץ שמשות בבית השייך לקרוב משפחתו.

ששת חשודים שנעצרו, שוחררו עם הזמן, לאחר שלא התגבשה נגדם תשתית ראייתית מספקת.

השבוע, כאמור,  נעצר זיני, בעבר תושב חדרה, והמשטרה מייחסת לו מעורבות בקשירת קשר וסחיטה באיומים.

לפי אתר פוסטה, יקותיאל זיני הוא בעל רקורד פלילי עשיר, שכבר הסתבך בעבר בסחיטה באיומים.

זיני חשוד, כי ביחד עם אחרים הגיע מספר פעמים לביתו של איש העסקים בירושלים, במטרה לסחוט ממנו כספים. הוא חשוד גם באיומים על בני משפחת המתלונן ובשיבוש החקירה לפני ובמהלך מעצרו.

בחקירתו הוא שמר על זכות השתיקה.

לטענת המשטרה, הבלשים שהגיעו לכתובתו הרשומה של זיני עם צו חיפוש וצו מעצר – לא מצאו אותו שם. לפי המשטרה, לאחר שזומן לחקירה הוא לא הגיע אליה בתירוצים כאלה ואחרים, ולאחר שכן התייצב לחקירה, המתין מספר דקות בתחנה ולאחר מכן עזב את ירושלים.

לכן, כך לטענת המשטרה, הוא הוכרז כחב מעצר במסוף המשטרתי. ביום שני, בבדיקה של שוטרים בתל אביב, הם הבחינו כי הוא דרוש לחקירה.

אתמול (שלישי) ביקשו חוקרי ימ”ר ירושלים להאריך את מעצרו של זיני בשמונה ימים. בדיון הוא ייצג את עצמו, וטען בין היתר כי אינו מכיר את החשודים האחרים והם לא מכירים אותו.

הוא שב והכחיש כל קשר למיוחס לו, וטען כי כלל לא התחמק מהמשטרה.

השופט אורן סילברמן קבע כי קיים חשד סביר, אך נענה חלקית בלבד לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של זיני עד 28 בפברואר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות