גורם מדיני: “משבר הפלת המטוס הרוסי מאחורינו – נמשיך לפעול”

הגורם סיכם את הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא רוסיה: "אנחנו לא חוזרים לארץ עם הגבלות כלשהן לפעילותנו" נתניהו לראשי הקהילה היהודית: "זה לא דבר של מה בכך שלישראל יש קשר טוב כל כך עם אחת המעצמות החזקות בתבל"
נתן פרל
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 20:51

גורם מדיני בכיר מסכם הערב (רביעי) את הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

“ניתן לומר שמשבר הפלת המטוס הרוסי לחלוטין מאחורינו. אנחנו לא חוזרים לארץ עם הגבלות כלשהן לפעילותנו, אלא עם מדיניות ברורה שנמשיך לפעול”, אמר.

ראש הממשלה עצמו התייחס לפגישה והגדיר אותה “טובה מאוד”.

“הפגישה עסקה בהתבססות הצבאית של איראן בסוריה. דנו בנושא בפירוט רב והצגנו דוגמאות לניסיונות ההתבססות וגם לצעדים שאנחנו נוקטים”, אמר נתניהו. לדבריו,  “ראש אמ”ן לקח חלק פעיל בדיון והראה חומרים מודיעיניים. הנשיא פוטין גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל ואמר בסוף הדיון כי זה היה מפגש מאוד מועיל. היו כאלה שאמרו שמערכת היחסים עלתה על שרטון, אך זה לא המצב בכלל – אנחנו בנתיב של שיתוף פעולה”.

בטרם חזרתו ארצה, נתניהו נפגש הערב במוסקבה עם ראשי הקהילה היהודית ברוסיה, ואמר: “זה לא דבר של מה בכך שלישראל יש קשר טוב כל כך עם אחת המעצמות החזקות בתבל. אנחנו לא דואגים רק לעצמנו, אלא ליהודים באשר הם. צריך להיאבק יחד בגילויי האנטישמיות, ויש תשובה אחת – קודם כל מדינת ישראל חזקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות