רוצים את החרדים, אבל עם תחבורה בשבת: בסיעת ‘כחול לבן’ מבולבלים

לקראת שחרור התוכים מהכלוב: מסמך פנימי שהופץ למועמדי 'כחול לבן' והגיע לידי וואלה מפרט את המסרים המרכזיים שהמועמדים התבקשו לשנן בימים הקרובים - לקראת חזרה עליהם בראיונות
חרדים 10
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 17:45

מועמדי סיעת ‘כחול לבן, שעד כה לא מורשים להתראיין, הונחו לשנן בימים הקרובים את דף המסרים של הסיעה.

אתר וואלה פירסם היום (רביעי) את המסמך הפנימי של מפלגת כחול לבן, שהופץ אתמול למועמדים, עם המסרים המרכזיים שיש להדגיש בראיונות.

בנוגע לשאלת הפערים בין המפלגות ובין המועמדים שמגיעים מימין ומשמאל, המועמדים הונחו להשיב את הקלישאה הבאה: “זו מפלגה שמורכבת ממגוון רחב שמייצג את החברה הישראלית. אנחנו מבינים שאתם עסוקים בלחפש את ההבדלים בין חוסן, תלם ויש עתיד אבל אתם מחמיצים את הדבר האמיתי: התאחדנו שלוש מפלגות למען מטרה אחת גדולה – שינוי אמיתי לטובת אזרחי המדינה”.

דף המסרים מכוון גם כיצד להשיב לשאלות הפוליטיות הפחות ברורות בהסכם האיחוד, כמו הרוטציה בין לפיד וגנץ על ראשות הממשלה – אך למעשה בעיקר מנחה את המועמדים כיצד להתחמק מהשאלות.

“למה רוטציה?”, התשובה: “זהו מנגנון פוליטי של מנהיגים שמאמינים אחד לשני ומחויבים לדרך אחת חזקה וברורה”.

שאלה נוספת: “האם תתפלגו אחרי הבחירות?”, התשובה: “יש כאן ויתור גדול על אגו של אנשים ששמו את ישראל לפני הכול ונמשיך בשותפות אחרי הבחירות”.

דף המסרים מתייחס לביקורת על המפלגה ועל הייצוג הנשי החסר שלה בצמרת ומפרט גם שורה של עמדות מרכז של המפלגה בשלל תחומים – מדיני-ביטחוני, כלכלי, ודת ומדינה.

סוגיה נוספת שהתגלו בה פערים בשבועות האחרונים היא סוגיית חוק הלאום, שבהצהרתו הפוליטית הראשונה גנץ קרא לתקן, אך חברים אחרים במפלגה המאוחדת דווקא תומכים בו.

על השאלה “האם תשנו את חוק הלאום?”, מורה המסמך להשיב: “חוק הלאום הוא חוק חשוב, וחשוב גם כן להבטיח חקיקה של שוויון זכויות לכל פרט (ולא זכויות לאומיות), בדגש על אחינו הדרוזים. נפעל להוסיף זכות זו או בחוק הלאום עצמו או בחוק יסוד אחר”.

בנושאי דת ומדינה המסר הוא לתמוך בישיבה עם החרדים בממשלה, בתחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך, ותמיכה בנישואים אזרחיים ובברית הזוגיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות