הסכם מפלגות הימין נחשף: בן גביר יהיה חבר בוועדה למינוי שופטים?

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה לפרסם באתר הוועדה את כל ההסכמים של הרשימות המורכבות מכמה מפלגות - למרות התנגדות יהדות התורה • ההסכם בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי ל'עוצמה' נחתם מתוך הערכה כי נציגי 'עוצמה יהודית' יתפלגו ויהיו באופוזיציה
אריה ריבקינד
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 00:21

השופט חנן מלצר, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, הורה הערב (שלישי) לפרסם באתר הוועדה את כל ההסכמים שנחתמו בין הסיעות השונות – לקראת הגשת הרשימות המורכבות מכמה מפלגות.

ההחלטה התקבלה בעקבות פניית עו”ד שחר בן מאיר ליו”ר ועדה הבחירות. מלצר הורה לחשוף את ההסכמים –  למרות שחובה שכזו אינה קבועה בחוק, בניגוד לחשיפת הסכמים קואליציוניים – בעקבות היעדר התנגדות של רוב הסיעות המתמודדות.

הסיעות שהתנגדו לחשיפת ההסכמים היו ‘זהות’ של משה פייגלין ויהדות התורה.

“ראוי שהשפעתם העתידית של הסכמים פוליטיים תעמוד לנגד עיני האזרחים בעת ההצבעה”, קבע השופט.

מדובר בהחלטה תקדימית, שכן עד היום מעולם לא פורסמו הסכמות כתובות או בעל פה, לפני המו”מ הקואליציוני.

בעקבות ההחלטה ייחשפו ההסכמות בין ‘יש עתיד’ ל’חוסן לישראל’, וכן בין אגודת ישראל לדגל התורה – למרות שהסיעה התנגדה לכך.

בעקבות ההחלטה כבר נחשף ההסכם בין מפלגות הבית היהודי-האיחוד הלאומי לבין מפלגת ‘עוצמה יהודית’.

בהסכם נכתב כי הוא נחתם “מתוך אחריות גדולה לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, ובכדי שלא לאבד קולות לגוש הימין”, וכי הריצה של שלושת המפלגות יחד היא כ”בלוק טכני וזאת בכדי למצות את מירב הקולות של הציבור הלאומי למען התורה, העם והארץ”.

עוד נכתב בהסכם, כי הצדדים “מעוניינים להביא בשורה ערכית של יהדות, התיישבות, לאומיות, אחדות, התחדשות אור ותקווה לציבור הישראלי”.

בהמשך נכתב: “עוצמה יהודית תקים מטה בחירות נפרד ותישא בכל האחריות המלאה על כך לרבות תקציב, דיווחים, קנסות ואחריות לגרעון ועמידה בכל הוראות החוק ומבקר המדינה”.

עוד סוכם: “תכני הקמפיין והמסרים של מפלגת עוצמה יהודית יתואמו במנגנון משותף אל מול מטה הבחירות המרכזי של סיעת הבית היהודי- האיחוד הלאומי”.

על פי ההסכם, מיד לאחר הבחירות תתפצל הרשימה לשתי סיעות נפרדות, שיתפקדו בנפרד לאורך תקופת כהונת הכנסת ה-21.

עוד נקבע בהסכם בין הסיעות, כי “היה והבית היהודי-האיחוד הלאומי יהיו בקואליציה, ואילו עוצמה יהודית תהא באופוזיציה, מוסכם כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי יפעלו לבחירת נציג עוצמה יהודית כנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף
    27/02/2019 16:00
    ל.
  1. הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר אמיתי בבחירת השופטים.
    לא יתכן שייבחרו פעם אחר פעם שופטים שמגלים “הבנה” ו”הכלה” של אויבינו ואפס סובלנות כלפי מגיני ארצנו