התקיפה בארגנטינה: פתאום לפיד, סתיו שפיר ועודה נגד אנטישמיות

הפוליטיקאים בישראל מגנים את תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה • הרצוג: "בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה" • גנץ: "ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם, בנחישות"
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשע"ט / 26.02.2019 10:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו  הגיב לתקיפת הרב הראשי של ארגנטינה:”אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ’ ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות  להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה”.

יו”ר יש עתיד ומראשי מפלגת כחול-לבן, ח”כ יאיר לפיד: “נושאים תפילה לשלומו של הרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ׳. מדינת ישראל תיאבק באנטישמיות בכל מקום ובכל זמן. דם יהודי לא יהיה הפקר”, כתב לפיד בטוויטר.

ח”כ סתיו שפיר הגיבה: “‏מזעזע לשמוע על התקיפה המחרידה שעברו הרב דוידוביץ’ ואשתו בארגנטינה. האנטישמיות מגלה פעם אחר פעם את פרצופה המחליא, ואנחנו מוכרחים להילחם בה בכל מקום, עד שתיעלם מהעולם. מאחלת לרב דוידוביץ’ שיקום מהיר ובריאות”.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: ״‫אני מזועזע מתקיפתו של הרב הראשי בארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳. בשבוע שעבר נפגשתי עם שגרירי מדינות אמריקה הלטינית וביקשתי מהם להעביר מסר – ישראל מדינת היהודים לא תשקוט אל מול מתקפות אנטישמיות וחובתן של הממשלות המקומיות לעקור אותן מן השורש”.

השרה גילה גמליאל: “תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ’ היא פשע שנאה ותוצאה של אנטישמיות שמרימה את ראשה ברחבי העולם. מתפללים לשלומו של הרב דוידוביץ’ ולהחלמתו המהירה. יהדות ארגנטינה – מדינת ישראל לצדכם”, כתבה השרה בטוויטר.

יו”ר מפלגת כחול-לבן, בני גנץ, מתייחס הבוקר (שלישי) לתקיפת רבה של ארגנטינה: “החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ’. ‏אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם, בנחישות. ‏דם יהודי אינו הפקר”.

המועמד מטעם מפלגת כחול-לבן, משה יעלון, הגיב: “ליבנו ותפילותינו עם הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳ ורעייתו שהותקפו בפראות על ידי פורעים אנטישמיים בביתם. אנו שולחים מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה ומחזקים את הקהילה היהודית החשובה בארגנטינה”.

“צריך להיאבק בנחישות באנטישמיות ההולכת ומרימה את ראשה המסוכן והמכוער ברחבי תבל בתקיפות ולדרוש ממנהיגי העולם לפעול למיגורה בדיבור ובמעשה. אחדות ישראל תוך חיזוק מדינת ישראל היא המענה לביטחונו של העם היהודי”, כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו.

יו”ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הגיב: “שולח בבוקר קשה זה איחולי החלמה לרב דוידוביץ’, רב הקהילה היהודית בארגנטינה ורעייתו שהוכו באכזריות בביתם. בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה”.

הוא הוסיף: “הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים יובילו מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר”.

נפתלי בנט קורא לממשלת ארגנטינה להגיב לתקיפת רבה של המדינה: “אני קורא לממשלת ארגנטינה לנקוט עמדה ברורה מאוד, במילים ובמעשים. הפושעים שעשו זאת חייבים להימצא ולהיעמד לדין”, אמר השר בנט.

הוא הוסיף: “מחשבותינו ותפילתנו עם הרב דוידוביץ׳, רבה הראשי של ארגנטינה, שהותקף באכזריות מתועבת. אנחנו מתפללים להחלמתו המהירה, אך מחשבות ותפילות אינן מספקות. הגיע הזמן לפעולה.
מנהיגי העולם באירופה, בדרום אמריקה ובמקומות אחרים, לא עושים מספיק כדי ללמוד את לקחי העבר. שלא כמו בעבר, היום יש לנו את ישראל, ביתו של העם היהודי כולו, וכל יהודי בעולם צריך לדעת שיש לו פה בית”

 חבר הכנסת איימן עודה, יו”ר חד”ש-תע”ל, התייחס הבוקר לתקיפת רבה של ארגנטינה: “‏מזועזע מתקיפת הרב דוידוביץ’ בארגנטינה. גזענות היא גזענות היא גזענות, ויש להוקיע אותה בכל מקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכתב אנטישמי אולי?
    26/02/2019 16:59
    הזוי
  1. לא זכורים לי התקפות אלימות שבוצעו מצידם של סתיו שפיר ויאיר לפיד, בה הוכו כמעט למוות אנשים חרדים.
    לחרדים יש בעיה, כשמישהו בא עם טענות וביקורת, במקום להתמודד עם הטענות ולנסות לשפר את נקודות החולשה האלו, ישר צועקים אנטישמי. תפעילו את הראש ותלמדו לקבל ביקורת שלרוב היא בונה, יש לאן לקחת אותה על מנת לשפר כמה דברים. ולא להיות כמו בת היענה שנרא אייכלר ולהתחיל לצעוק בגרון ניחר, נאצים ואנטישמים!