“שברו לו 9 צלעות”: כנופיה תקפה את הרב הראשי של ארגנטינה בביתו

התוקפים פרצו לביתו של הרב גבריאל דוידוביץ' והיכו אותו באכזריות: "אנחנו יודעים שאתה הרב של היהודים'' • הם נטלו כסף וחפצים ונמלטו • ארגון האמי"ה: מקווים להחלמה מהירה, דורשים לחקור מיידית את השוד האלים
נתן פרל
כ"א אדר א' התשע"ט / 26.02.2019 00:51

זעזוע בקהילה היהודית: הרב הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ’, הותקף באמצע הלילה (שני) באכזריות בידי אלמונים ונפצע קשה. כך דיווח אתר חדשות יהודי במדינה.

על פי הדיווח, התוקפים נכנסו לביתו של הרב בלילה, צעקו לעברו: “אנחנו יודעים שאתה הרב של האמי”ה (ארגון הגג של הקהילות היהודיות במדינה)” – והחלו לתקוף אותו.

אשתו של הרב, שנקשרה על ידי אנשי הכנופייה, הייתה עדה למתרחש.

התוקפים נטלו חפצים וכסף ונמלטו מן המקום.

מארגון האמי”ה  נמסר: “הקהילה מלווה את הרב דוידוביץ’ ברגע קשה זה ומקווה להחלמה מהירה. הארגון עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מיידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים”.

תחת ארגון ‘האמיה’ פועלת הרבנות המקומית, הרב הראשי, האחריות על גיטין, קידושין, ובתי הקברות.

רבה הראשי של מקסיקו, הרב שלמה טאוויל, סיפר הבוקר (שלישי) על תקיפת חברו הרב גבריאל דוידוביץ’.

הרב טאוויל סיפר לגלי צה”ל כי התוקפים עלו מהגג ואמרו לרב דוידוביץ’ “אנחנו יודעים שאתה הרב של היהודים”.

לאחר מהן היכו אותו באכזריות: ”שברו לו תשע צלעות. באשתו לא נגעו. גנבו לו הרבה חפצים וכסף מהבית”.

“נולדנו יחד בארגנטינה. אני מכיר את הרב מבית הספר”, המשיך הרב טאוויל. ”אחרי התקיפה הוא לא היה עדיין בטיפול נמרץ, התקשרתי ובנו ענה לי. ביקשתי לדבר איתו ושוחחתי עם הרב אולי דקה, ואז אמר שהוא חלש ושהוא לא יכול לדבר. אחרי שעתיים-שלוש הוא נכנס לטיפול נמרץ”.

הרב טאוויל הוסיף: “אני לא יכול להיות בטוח ב-100% שזה פשע אנטישמי, אבל ממשיכים לגלות דברים שנוגעים לפשעים כאלו, גם לפיגוע בשגרירות, ואולי יש קשר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות