נתניהו לא יוכל לקבל סיוע במימון הגנה • הליכוד: החלטה שערורייתית

הועדה למתן היתרים ביקשה מעורך דינו של נתניהו להודיע האם הוא מתנגד לפרסום ההחלטה בעניין הוצאות המשפט • הליכוד: "במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה את זכותו לממן את הגנתו המשפטית"
חרדים 10
י"ט אדר א' התשע"ט / 24.02.2019 11:08

תיקי ראש הממשלה: הוועדה למתן היתרים ברשות השופט בדימוס עוני חבש פרסמה הבוקר (ראשון) את החלטתה בעניין בקשת ראש הממשלה לקבל תרומות לצורך מימון ההגנה המשפטית לה הוא נזקק.

הוועדה דחתה את בקשתו של נתניהו, ואף דרשה ממנו להשיב סכום של כ-300 אלף דולר אותו קיבל מבן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי.

בהחלטתה דחתה הוועדה את טענתו של נתניהו, לפיה העובדה שהוא אדם אמיד אינה אמורה להשפיע על ההחלטה האם לאשר לו להסתייע בתרומות לצורך ההגנה המשפטית.

בהחלטת הוועדה צוין, כי העובדה שמיליקובסקי הוא בן דודו של ראש הממשלה איננה הופכת את העברת הכסף ממנו לראש הממשלה ללגיטימית. “הגדרת ‘בן משפחה’ חלה על בני משפחה קרובים שיש ביניהם זרימה הדדית של ההון המשפחתי, ובכל מקרה אין ההגדרה כוללת בענייננו ‘בן דוד'”.

הוועדה קבעה, כאמור, שנתניהו נדרש להחזיר את הכספים שקיבל מבן דודו: “היועץ המשפטי לממשלה הביע דעתו כי אם הוועדה תדחה את הבקשה לדון מחדש בפניית ראש הממשלה, יידרש ראש הממשלה להשיב למר מיליקובסקי את הסכומים ששולמו על-ידו. על ראש הממשלה להשיב אפוא את הסכומים האמורים תוך המצאת אסמכתאות, להנחת דעתם של מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ולפי לוח זמנים שייקבעו”.

בליכוד תוקפים בחריפות את ההחלטה: “זאת החלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו.

“במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו. ראש הממשלה נתניהו יפנה לבג״ץ נגד ההחלטה השערורייתית הזאת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות