“יצור כלאיים” • “גם שלושה גנרלים וכתב ‘במחנה’ אנו ננצח” I התגובות

הליכוד על האיחוד של גנץ-לפיד: יקימו ממשלת שמאל עם הערבים • ח"כ שלי יחימוביץ' תוקפת בחריפות: "הפוליטיקה הישראלית טרם ראתה מפלגה מטושטשת חסרת אידאולוגיה כזאת" • בנט: "השילוב של שלושה רמטכ"לים בתא טייס אחד - מתכון בטוח לאסון"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר א' התשע"ט / 21.02.2019 11:12

בליכוד הגיבו היום (חמישי) לאיחוד בשמאל בין יאיר לפיד לבני גנץ: “הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו”.

יו”ר מפלגת הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, הגיב: “זו רשימה שהיא נגד חוק הלאום ובעד חוק הלאום, נגד מדינה פלסטינית ובעד מדינה פלסטינית. השילוב של שלושה רמטכ”לים בתא טייס אחד – מתכון בטוח לאסון”, אמר בנט לגלי צה”ל.

לדבריו, מדובר ב”מפלגת בלבול לאומית” שתזחל לממשלת נתניהו הבאה. ”הוא יהיה הראשון שיתקשר להציע להם להיכנס לקואליציה”.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה לרשת ב’: “אנחנו חד משמעית לא נצטרף לממשלת גנץ-לפיד. זו ממשלה של מצפן ללא חץ צפון, יש שם שמאל קיצוני”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: “פעם להדיח את נתניהו והליכוד היה תהליך פוליטי רגיל שהפך במרוצת השנים לטראנד – היום זו כבר מלחמה שמכריז השמאל עם שלושה גנרלים וכתב ‘במחנה’. זה לא יצלח להם.

“גם שלושה גנרלים וכתב לא מתקרבים ליכולות של ראש הממשלה נתניהו ולא מחזיקים גם יחד בניסיון המדיני, הכלכלי והביטחוני העשיר שלו שצבר לאורך שנים”.

רגב הוסיפה: “גם בשותפתם הטבעית של גנץ ולפיד – מפלגת העבודה, יש מי שתוקף את האיחוד ומכנה אותו חיבור כלאיים. אם כך חושבים בכל גווני הקשת הפוליטית, אז כנראה שזה נכון. חיבור כזה לא ינצח את הליכוד בראשות נתניהו. הציבור אומר זאת פעם אחר פעם ויאמר זאת שוב בעזרת ה’ גם ב-9 באפריל”.

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בירך: ”מברוק לגנץ ולפיד שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך. הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והניצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה. מכל לב”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ שלי יחימוביץ’, תקפה את גנץ ולפיד: “הפוליטיקה הישראלית טרם ראתה מפלגה מטושטשת חסרת אידאולוגיה כזאת”, מציינת יחימוביץ’. “יצור כלאיים עמום שנוצק ונוסד במשרדי פרסום.

“מה עמדתם בסוגיית שתי המדינות? הם סוציאל דמוקרטים או קפיטליסטים? האם ישבו עם נתניהו?”, תהתה יחימוביץ’.

לדבריה, “מפלגת העבודה זוהרת לעומתם באור יקרות, עם אנשים שיש להם דעה, דרך, ודעות אמיתיות שאנחנו מיישמים ונאבקים עליהן. אני קוראת לכל האזרחים שוחרי השלום, הדמוקרטיה והצדק החברתי לתת לה את קולם ולחזקה”.

מנגד ציין ח”כ עמר בר לב, גם הוא ממפלגת העבודה: “חיבור גנץ-לפיד מבורך ומגדיל האפשרות להחליף את נתניהו, שיכניס את הכהניסטים המשיחיים והגזעניים לממשלתו. אולם בנושאים מדיניים העמדות היחידות שנאמרו מקבוצת גנץ הן של ימין קיצוני – יישוב מליון יהודים ביו”ש וסיפוח במקום היפרדות. לכן חשוב שהעבודה, עם עמדות מדיניות ברורות של היפרדות מהפלסטינים, תהיה המצפן והמצפון בממשלה הבאה”

חברת הכנסת ציפי לבני, שפרשה השבוע מהחיים הפוליטיים, אופטימית: ”קראתי לאיחוד שייצור מהפך שיוביל לדרך חדשה לישראל, לשמירה עליה כיהודית ודמוקרטית ולהיפרדות לשלום. אני מקווה שהאיחוד הבוקר זו ההתחלה. ‘כפי שסיימתי את הודעתי השבוע, מקווה שהבחירות האלה יובילו את ישראל לדרך שאני מאמינה בה”, הוסיפה.

ח”כ איציק שמולי, יו”ר סיעת העבודה, אמר כי החיבור בין גנץ ללפיד מבורך בשל העובדה שהוא מקדם את הסיכוי ליצירת גוש חוסם לנתניהו בתמיכת הכהניסטים, כלשונו.

”אבל כמו במקרה של ‘קדימה’ אז- כך גם עכשיו, יש הכרח קריטי במפלגת העבודה כמה שיותר חזקה וגדולה שתוכל לכוון את הסופרמרקט האידיאולוגי שנוצר שם וכדי למקסם את הסיכוי למהפך”.

שמולי הוסיף: ”מפלגת העבודה מציגה את הנבחרת האיכותית והמגוונת ביותר עם מחויבות אמיתית לדרך ואני בטוח שהציבור ייתן בנו גם הפעם את אמונו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות