המפץ החרדי ז”ל: ג’ הגישה הרשימה • מקלב: חשש גדול מהאנטי-דתיות

יהדות התורה כבר הגישה, מוקדם יותר מבעבר את רשימתה לכנסת ה-21 • מי הנציג השני של גור • ומי הוצב במקום ה-120
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 18:06

 המפץ החרדי זצ”ל: חודשיים מאז צץ בעיתון ‘משפחה’ הספין על יוזמה לאיחוד המפלגות החרדיות, אגודת ישראל, דגל התורה וש”ס, שבהמשך לווה בלחצים מצד גורמים שונים, הסתיימו הערב (רביעי) שעה שיהדות התורה הגישה לוועדת הבחירות המרכזי את רשימתה לכנסת ה-21.

הרשימה מתבססת על ההסכם ההיסטורי שנחתם כבר לפני יותר מחודש בין אגודת ישראל לדגל התורה, לפיו בניגוד להסכם ה-60-40 שפעל יותר מחצי יובל שנים, מעתה תורכב הרשימה על בסיס 50-50.

הרשימה הורכבה בשיטת הריצ’רץ, כשבמקומות האי-זוגיים מוצבים נציגי אגודת ישראל, ובמקומות הזוגיים נציגי דגל התורה.

• ‘הסכם היסטורי’: אגו”י ו’דגל’ חתמו על הסכם ריצה חדש לכנסת

כך תיראה תיראה הרשימה ב-8 המקומות הריאליים: יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, יענקי טסלר, יעקב אשר, ישראל אייכלר, יצחק פינדרוס ואליהו חסיד – נציג גור שני.

את המקום ה-120 מאייש  הרב אליעזר סורוצקין.

בשל העובדה כי הצדדים הגיעו להבנות מוקדם מהרגיל, כאשר בעבר נסגרו הרשימות רק ברגע האחרון, הזדרזה יהדות התורה להגיש את הרשימה כבר היום.

סיעת ש”ס תגיש את רשימתה מחר.

ח”כ אורי מקלב אמר לאחר הגשת רשימת יהדות התורה: “הגשת הרשימות הינה סוף התהליך המבליט את הסכם האחדות בין דגל התורה לאגודת ישראל, לאחר הבחירות המוניציפאליות”.

הוא הוסיף: “זהוי תחילתה של מערכת בחירות מאתגרת וחשובה מאוד לציבור החרדי, במיוחד לאור החיבורים בשמאל ובמרכז שאינם מטיבים עם הקואליציה הרצויה מבחינתנו”.

לדבריו, “החשש הגדול הוא מחיזוק מפלגות אנטי דתיות, כך שהמפלגה הגדולה ביותר עלולה להיות כזו שהמצע המרכזי והיעדים שלה באים לפגוע בציפור הנפש והמשך לימוד התורה בארץ ישראל וצביון המדינה”.

רשימת יהדות התורה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות