נתניהו חובט בגנץ: “בני, תתבייש” • פרשנים: הדברים לא מתאימים לגנץ

ראש הממשלה פרסם הבוקר סרטון תגובה תקיף לדברי גנץ • אלופים תוקפים את גנץ: "הפרת הערב ברית שלוחמים אמיתיים לא מפירים וגם אמרת לא אמת" • סער: "איך הוא מעז לזלזל כך בנתניהו?"
חרדים 10
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 10:21

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף בחריפות את התבטאותו של יו”ר ‘חוסן לישראל’, בני גנץ, לפיה בעוד הוא סיכן את חייו בלחימה, נתניהו בחר לעזוב את הארץ לטובת קוקטיילים.

בסרטון שפרסם הבוקר (רביעי) מזכיר נתניהו לגנץ את עברו כקצין ולוחם בסיירת מטכ”ל, אדם שסיכן את חייו מספר פעמים למען המדינה, השתתף במבצעים רבים – ואת האנגלית שבפיו הפך לכלי ראשון במעלה במאבק לביצור מעמדה המדיני של ישראל:

“בני גנץ, תתבייש לך. אתה תוקף אותי, חייל וקצין בסיירת מטכ״ל, שפיקדתי על מבצעים רבים מעבר לקווי האוייב, שנפצעתי במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה, שכמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ, שסיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה שלנו, שאתה מוכן לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה שלך בהסכם המסוכן עם איראן.

“ועל מה עוד אתה תוקף אותי? על האנגלית שבפי, האנגלית שהיא כלי ראשון במעלה במלחמת ההסברה שלנו ושסייעה לי רבות להביא את יחסי החוץ שלנו לשיא של כל הזמנים.

“בני, תתבייש לך. אני מבקש להודות לחבריי לנשק מסיירת מטכ”ל לרוחב הקשת הפוליטית שיצאו נגד הדברים המקוממים הללו והתייצבו מאחורי האמת אזרחי ישראל, בבחירות הקרובות תדרשו גם אתם להתייצב, להתייצב ולבחור בין ממשלת שמאל חלשה בראשות בני גנץ לבין ממשלת ימין חזקה בראשותי”.

דבריו ההזויים של גנץ זכו לביקורת מפי רבים. יו”ר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ אבי דיכטר, טוען כי גנץ עבר “משתיקה לשטויות”, כלשונו, ומקריא את דבריהם של יח”צנים שהשתלטו עליו.

דיכטר מגדיר כעלבון לאינטלגנציה את הטענה לפיה נתניהו שהה בקוקטיילים בזמן בו גנץ לחם בתעלות.

אלוף במיל’ עמירם לוין, איש השמאל, צייץ: “גנץ, לא כך, מחליפים ראש ממשלה. כבר טעית כשהתפארת בהפצצות וכמה נקברו תחתן. אתה טועה כשאתה משמיץ את ביבי שבחר כמוך לשרת ביחידה קרבית ואף איבד בה את אחיו שנהרג כמפקד היחידה במבצע אנטבה”.

מועמד הליכוד עוזי דיין צייץ: “גנץ, הפרת הערב ברית שלוחמים אמיתיים לא מפירים וגם אמרת לא אמת. כמפקדו בסיירת, ראיתי את נתניהו לא רק בחפירות, אלא גם במבצעים מסוכנים מעבר לגבול, לרבות פעולות תחת אש מעבר לתעלת סואץ, בפעולת ההשתלטות במטוס סבנה ובמבצעים עלומים בסוריה ובמקומות אחרים. אני קורא לך להתנצל”.

מועמד הליכוד לכנסת גדעון סער תקף את גנץ בראיון לגלי צה”ל: “אנחנו יריבים פוליטיים ואפשר לריב על דרך, אבל לזלזל ככה בכל אנשי המפלגה שלנו? איך הוא מעז לזלזל כך במדיניות של נתניהו? אם חסר לך משהו – אל תטיל רפש כי יש את זה לאחר. איך אפשר לדבר נגד שנאה והסתה – ובאותה הנשימה לכנות את ראש הממשלה ‘שליט’?”

דבריו של בני גנץ זוכים לביקורת גם מעבר לתנועת הליכוד ומעבר לפוליטיקה: הפרשן הצבאי יוסי יהושע קבע בתכנית הבוקר של ‘קשת 12’, כי אכן דבריו של גנץ אינם מאפיינים אותו וככל הנראה הם מגיעים מאנשי הקמפיין שלו.

גם הפרשן אבי בניהו ביקר את דבריו של גנץ וקבע גם הוא כי הדברים אינם ראויים ואינם מתאימים לגנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות