גפני בראש, פינדרוס במקום ריאלי: ‘המועצת’ החליטה בביתו של הגר”ח

המועצת של 'דגל התורה' התכנסה הערב להחליט על המועמדים שיוצבו ברשימת המפלגה • יצחק פינדרוס, לשעבר חבר מועצת העיר ירושלים, הוצב במקום הרביעי והריאלי לכנסת • 'המועצת' התכנסה במעונו של הגר"ח בשל חולשתו
אריה ריבקינד
י"ב אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 16:48

חברי מועצת גדולי התורה של ‘דגל התורה’, התכנסו הערב (ראשון) בבית הגר”ח קנייבסקי ברחוב רשב”ם בבני ברק, כדי לאשר את רשימת מועמדי ‘דגל’ במפלגת ‘יהדות התורה’ לכנסת ה-21.

באסיפה השתתפו הגרי”ג אדלשטיין, הגרב”מ אזרחי, הגר”י זילברשטיין, הגר”ד כהן, הגרמ”ה הירש, הגרמ”י שלזינגר, והגרב”ד פוברסקי.

ברשימת ההחלטות הוזכר הצורך להתחזק בשמירת שבת, בלימוד התורה וחיזוק הכוללים – וגם נקבעה הרשימה של התנועה הליטאית לכנסת.

וזו רשימת הנציגים לכנסת: 1. ח”כ משה גפני, 2. ח”כ אורי מקלב, 3. ח”כ יעקב אשר, 4. יצחק פינדרוס, 5. נציג ‘דגל’ בפתח תקווה, אליהו ברוכי, 6. נציג ‘דגל’ בטבריה, דוד אוחנה.

באסיפה גם אושר ההסכם שנחתם עם ‘אגודת ישראל’ ואושרו מורשי החתימה – הרב יעקב ורזבינסקי והרב משה שיפמן.

פינדרוס במקום ריאלי

על פי הסכם שנחתם בין משה גפני ליעקב ליצמן, במקומות האי זוגיים ברשימה המשותפת יוצבו מועמדי אגו”י, ובמספרים הזוגיים יוצבו מועמדי ‘דגל’.

12

על פי הסקרים,’יהדות התורה’ זוכה בין שישה לשבעה מנדטים, והיה אף סקר שהעניק למפלגה 9 מנדטים.

לפי המסתמן, הסיכוי של יצחק פינדרוס, המכהן כיום כמנכ”ל ‘המכון החרדי למחקרי מדיניות’ להיכנס לכנסת – גבוה. שכן, בשל הסכמי הרוטציה הפנימיים בין הסיעות מקומו, השמיני ברשימה המאוחדת, נחשב ריאלי.

הכינוס היה אמור להתקיים בבית ‘דגל התורה’, אולם לאור בקשת הגרי”ג אדלשטיין, ‘המועצת’ התכנסה  במעונו של הגר”ח. זאת, לאחר שמזכיר המועצת, הרב אברהם רובינשטיין, הגיע לביתו של ראש הישיבה וסיפר כי הגר”ח לא חש בטוב. עקב כך שאל הגרי”ג  אם אפשר להעביר את כינוס המועצת אל בית הגר”ח.

הגר”ח קניבסקי לא קיבל קהל כבר משעות הבוקר, בשל חולשתו.

14

15

16

11

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות