“חתמנו עם האיחוד הלאומי על 4 ו-7 – והם חזרו בהם”

בן גביר חשף: יום קודם להסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי נחתם הסכם בין 'עוצמה' ל'איחוד' • סמוטריץ': "התנהלו כמי שלא מבינים מה זה מו"מ. עכשיו הם יבואו ויצטרכו להבין" • ההצעה המעודכנת ל'עוצמה לישראל': שיבוץ במקום 6 ובמקום נוסף שעדיין אינו ברור בבלוק הטכני
אריה ריבקינד
י"ב אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 10:54

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, טען הבוקר (ראשון) בתכניתו של שרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’, כי ביום רביעי בלילה חתם על מסמך מול שליחו של סמוטריץ’, ראש צוות המשא ומתן של האיחוד הלאומי – אביחי בוארון.

במסמך הוסכם, לטענת בן גביר, כי תתבצע ריצה משותפת עם הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, כאשר אנשי עוצמה יקבלו את המקומות הרביעי והשביעי ברשימה המשותפת.

בן גביר טוען, כי חשף את קיומו של המסמך בעקבות דברי סמוטריץ’ כי הוצעו לאנשי עוצמה מקומות אטרקטיביים ברשימה – אך הם סירבו.

לטענתו, חרף הביקורת הפנימית במפלגתו הוא חתם על ההצעה לצד חתימת סמוטריץ’, שלא היה נוכח – בתירוצים שונים, אלא שלילה לאחר מכן חזרו בהם אנשי סמוטריץ’ מההסכם.

עו”ד בן גביר: “כנראה שיש גורמים באיחוד הלאומי שהאגו והכבוד גורמים להם לסרב להקמת בלוק טכני וצעד זה ייזכר לדראון עולם”.

יו”ר האיחוד הלאומי התייחס בראיון שהעניק הבוקר לשרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’ למשא ומתן עם מפלגת ‘עוצמה יהודית’. “כולנו רוצים איחוד עם כמה של יותר כוחות”, אמר סמוטריץ’, “הבעיה שעוצמה יהודית התנהלו כמי שלא מבינים מה זה משא ומתן. עכשיו הם יבואו ויצטרכו להבין”.

“מניות מפלגת עוצמה יהודית מעולם לא היו גבוהות יותר, כל עיתונאי הימין יחד עם ראש הממשלה העצימו אותם”, הוסיף יו”ר האיחוד הלאומי.

בסיום אמר סמוטריץ’ לשרון גל: “אולי בגלל הקרבה שלך לראשי עוצמה יהודית – התשובות שלי לא מספקות אותך?”

גל השיב לסמוטריץ’: “אני רוצה דבר אחד – שבעשירי באפריל לא נבכה על ממשלת שמאל שתקום כאן בגלל האגו שלכם”.

בתוך כך, גורמים באיחוד הלאומי מבהירים הבוקר כי ההצעה המעודכנת ל’עוצמה לישראל’ כוללת את השיבוץ במקומות 6 ובמקום נוסף שעדיין אינו ברור ברשימת הבלוק הטכני עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות