סגן השר יעקב ליצמן נחקר בלהב 433 בחשד לעבירת טוהר מידות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נחקר הבוקר במשרדי להב 433 - היחידה הארצית לחקירות הונאה • החשד: סגן השר סייע להשיג חוות דעת שקרית שתמנע הסגרת מנהלת מוסד חינוכי החשודה במעשים חמורים - לחו"ל • מקורבי ליצמן: "הופעל עליו לחץ מרבנים בנושא אך הוא משך את ידו"
אליעזר היון
ט' אדר א' התשע"ט / 14.02.2019 18:13

פעם ראשונה בחקירה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נחקר הבוקר [חמישי] במשרדי להב 433 – היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בחשד לביצוע עברות בתחום טוהר המידות.

חקירתו של סגן השר התקיימה בהמשך לחקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים.

על פי הדיווחים, החשדות נגד ליצמן מתמקדים בנסיונו – על פי החשד – להשיג חוות דעת שקרית שתמנע הסגרת אשה ששימשה כמנהלת מוסד חינוכי החשודה בעבירות חמורות – לחו”ל.

בחדשות 12 דווח, כי מקורבי ליצמן סיפרו שהופעל עליו לחץ כבד מצד רבנים ואדמו”רים לעזור למנהלת שעומדת בפני הסגרה. לדבריהם, ליצמן אישר בפני החוקרים שקיבל פנייה וכינס דיון בנושא במשרד הבריאות, אך לאחר שהבין את הפרטים אמר לגורמי המקצוע לפעול עפ”י חוק והסיר את ידיו מהתיק.

מדוברות המשטרה נמסר, כי על פי החשד, עשה ליצמן שימוש בסמכויותיו בניגוד לחוק.

החקירה מתנהלת בליווי של פרקליטות מחוז ירושלים, ובאישורם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

שאנה אהרונסון, מנהלת ארגון “J.C.W – לא תשתוק” המלווה משפטית את מתלוננות נגד המנהלת החשודה מסרה בתגובה לפרסום: “לצערנו החשדות נגד ליצמן אינם מפתיעים אותנו. תודות לפעילות הארגון הוכח כי המנהלת החשודה איננה לוקה בנפשה כי שטענו עורכי דינה. בשנים האחרונות נתקלנו בגורמים רבים בקהילה שעושים הכול כדי שהאשה לא תוסגר לחו”ל”.

יעקב איזאק, יועץ התקשורת של סגן השר מסר את ההודעה הבאה: סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הוזמן היום למשטרה בגין פרשה הקשורה לפניית ציבור לעזרה. ליצמן מסר את גירסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש.

סגן השר ליצמן סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "יזדעזע תבל ומלואה "
    14/02/2019 23:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אבל כבד – החשדות נגד סגן השר יעקב ליצמן… ואע”פ כן כעת ליצמן משתיק חילולי שבת רח”ל: – ליצמן למימרן בקול חי על חילולי השבת באשדוד: אני לא מעוניין שיעשו מזה בלגן, זה יעבור, רק חודשיים עברו מהבחירות שם, מה אתם רוצים? לא פותחים שם שום דבר חדש, יש שם הרמוניה. הכל זה סתם, מנסים לעשות בלגן. זה חוצפה נגד הקב”ה. נפלה עטרת ראשנו – יתומים היינו ואין אב!!!
    היתה כתבה בחדשות לפני זמן מה שסגן השר יעקב ליצמן ואנשיו עושים מתחת לשולחן בכנסת עוד תיק של שחיתות.