הליכוד גורף 34, ליברמן ואורלי לוי לא עוברים אחוז החסימה

תרחיש האימה של ליברמן ואורלי לוי - שתי המפלגות יורדות מתחת לאחוז החסימה • 'עוצמה יהודית' קרובה לאחוז החסימה • האיחוד הלאומי-הבית היהודי מתחזקת ל-6 מנדטים, בנט-שקד - רק 6 • אבי גבאי כבר לא רלוונטי: שפל של 5 מנדטים • יהדות התורה 7 מנדטים וש"ס עם 4
חרדים 10
ב' אדר א' התשע"ט / 07.02.2019 15:19

 יממה אחרי הפריימריז בליכוד: מסקר וואלה ומכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 34 מנדטים – 5 מנדטים יותר מהסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר.

התחזקות המפלגה גורמת לכך ששתי מפלגות מגוש הימין הפוטנציאלי – ישראל ביתנו וגשר של ח”כ אורלי לוי-אבקסיס – יורדות מתחת לאחוז החסימה, לעומת 4-5 מנדטים ששתי המפלגות קיבלו בסקרים קודמים בשבועות האחרונים.

שתי מפלגות אלה וגם מפלגת ‘עוצמה יהודית’ של ברוך מרזל ואיתמר בן גביר – מצויות על סף המעבר של אחוז החסימה עם 2.8-2.9%.

בוואלה מדגישים כי מהסקר עולה כי הליכוד אמנם מתחזק, אך כפי שנתניהו מזהיר בשבועות האחרונים: ישנה סכנה גדולה שמנדטים מהימין יישארו מתחת לאחוז החסימה, בתרחיש שפוגע משמעותית בגודל גוש הימין.

מהסקר עולה, כי מפלגת ‘חוסן לישראל’ של בני גנץ ממשיכה לצבור מומנטום, ומגיעה ל-22 מנדטים, לעומת 19 בסקר הקודם. גם ‘יש עתיד’ של יאיר לפיד מתחזקת קלות, במנדט אחד, ל-13 מנדטים.

הבית היהודי-האיחוד הלאומי מקבלת אחרי ההכרזה על בחירתו של הרבצ”ר לשעבר רפי פרץ לראשות הבית היהודי 6 מנדטים – לעומת 4 בשבוע שעבר.

הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד נחלשים במנדט אחד מ-7 ל-6 (הסקר נערך לפני הצטרפותה של אלונה ברקת למפלגה).

התחזקותו של גנץ ממשיכה לפגוע בעיקר במפלגת העבודה, שיורדת לשפל של 5 מנדטים. מרצ נותרת יציבה על 5 מנדטים.

כולנו, לעומת זאת, לא נפגעת לא מגנץ ולא נתניהו וממשיכה לשמור על בסיס יציב של 5 מנדטים.

יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים וש”ס עם 4.

המפלגות הערביות מקבלות יחד 12 מנדטים: הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ותע”ל של אחמד טיבי עם 6.

מפלגת התנועה של ציפי לבני נותרת רחוק מאוד מאזור אחוז החסימה, עם 1.6%.

עוד מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה:  זהות 1.7%, יחד 1.3% ועלה ירוק 1%. שאר הרשימות שנבדקו – מתחת ל-1%.

הסקר בדק גם את מעמדו של השם החם בשמאל – הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי, שמחוזר באינטנסיביות על ידי גנץ כדי להצטרף אליו וליעלון למפלגת גנרלים, ופועל בעצמו בניסיון להביא לחיבור בין גנץ ולפיד.

מהסקר עולה כי הציבור מקבל בשוויון נפש את אשכנזי ומתחלק בין 31% שהיו רוצים לראות אותו נכנס לפוליטיקה, 33% שלא היו רוצים, ו36% מהמשיבים שאמרו שאין להם דעה.

עם זאת, אשכנזי מאוד רצוי אצל מצביעיהם של גנץ ולפיד – 61% מתומכיהם רוצים לראות אותו מצטרף לזירה, ורק 18% ביש עתיד ו-24% בחוסן לישראל השיבו שהם לא מעוניינים לראות אותו בפוליטיקה.

הסקר נערך לאחר פרסום הרשימה הסופית בפריימריז בליכוד, בקרב פאנל אינטרנטי של 1,009 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית בישראל. טעות הדגימה הינה 3.3%.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דא ליברמן
    07/02/2019 20:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. דא ליברמן דא רצית חילוני
    לא אוהב דתיים
    קיבלת דא ליברמן הביתה

  2. הנוכל ממולדובה
    09/02/2019 18:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. יש אולי סוף סוף המפיוזו הרוסי ילך הביתה.