‘יחד היא רק מילה ולא יצירה’: אצל רשם המפלגות אלי ישי כבר הפסיד

רשם המפלגות דחה עתירה של תנועת 'יחד' בראשות אלי ישי לשינוי שמה של מפלגת ביח"ד • אלוף במיל' יום טוב סמיה, יו"ר ביח"ד: "מפלגות אחרות מנסות להשיג הון פוליטי באמצעות התנגדויות מיותרות"
אריה ריבקינד
ל' שבט התשע"ט / 05.02.2019 15:28

רשם המפלגות, עו”ד אייל גלובוס החליט היום (שלישי) לדחות את התנגדותה של תנועת ‘יחד’ בראשות אלי ישי לשם של מפלגת ביח”ד, בראשות אלוף במיל’ יום טוב סמיה.

ראשי התיבות של ביח”ד הן:  בטחונית, יהודית-ישראלית, חברתית-חינוכית, דמוקרטית.

מפלגת יחד בראשות אלי ישי טענה, כי “שמה של מפלגה בשם ביח”ד בראשות יום טוב סמיה עלול להטעות את הציבור בכך שיחשוב כי מדובר במפלגת יחד בראשות אלי ישי, על אף שמדובר במפלגה שונה”.

בתגובה ששיגרה לרשם החברות, ענתה מפלגת ביח”ד, באמצעות עו”ד יורם ל. כהן: “ההתנגדות אינה מכילה ולו דוגמא אחת ממשית לטעות ולהטעיה. קיימת שונות ברורה וניכרת כרחוק מזרח ממערב בין שני השמות”.

רשם המפלגות, עו”ד אייל גלובוס, כתב בפסיקתו כי ההתנגדות של אלי ישי ומפלגתו “מבוססת אלא על חשש, אך אין די בחשש זה על מנת לשלול ממפלגה אחרת את הזכות לבחור לעצמה שם”.

בנוסף, רשם המפלגות ציין, כי הטענה להפרת זכויות יוצרים על השם יחד, היא חסרת בסיס, שכן המילה ‘יחד’ היא מילה בשפה העברית ואינה יצירה.

יום טוב סמיה, יו”ר מפלגת ביח”ד אמר: “צר לי שמפלגות אחרות מנסות להשיג הון פוליטי באמצעות הערמת קשיים והתנגדויות מיותרות. כלל הציבור בישראל יודע להבחין במובהק בין מפלגתי לבין מפלגתו של ישי”.

עו״ד חגי אדורם, היועמ״ש של מפלגת יחד, מסר בתגובה: “מפלגת יחד בראשות אלי ישי לומדת את החלטת רשם המפלגות ותשקול לעתור לבית המשפט העליון כנגדה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמיה חסר מילים? למה דווקא לעצבן ולהרבות מחלוקת
    07/02/2019 01:56
    תתבגרו אהבלים
  1. חבל על האנרגיה