מכה לשר כחלון: בג”ץ הורה להשוות המס על טבק גלגול למס על סיגריות

שר האוצר התנגד בעקשנות להעלאת שיעור המס על טבק לגלגול, בניגוד לעמדת משרד הבריאות - אבל שופטי בג"ץ הורו לו: להטיל מיידית מסי קניה שווים על מוצרי טבק לגלגול ועל סיגריות רגילות
חרדים 10
כ"ט שבט התשע"ט / 04.02.2019 16:11

מעשנים? מעכשיו תשלמו יותר טבק: שופטי בג”ץ הורו אחר הצהריים (שני) למשה כחלון להפעיל את סמכותו, לפי חוק מס קניה, ולהטיל באופן מיידי מסי קניה שווים על מוצרי טבק לגלגול ועל סיגריות רגילות.

שר האוצר התנגד בעקשנות להעלאת שיעור המס על טבק לגלגול, זאת בניגוד לעמדתו המקצועית של משרד הבריאות בסוגיה, וזאת בשל התנגדותו העקרונית, לטענתו, להעלאת מיסים.

החלטת השופטים – דפנה ברק ארז, ג’ורג’ קרא ואלכס שטיין – ניתנה בעקבות עתירה שהגישו המיזם הרב מגזרי למיגור העישון ו’האגודה למלחמה בסרטן ישראל’.

“בהתאם לעמדתם של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, סיגריות מגולגלות וסיגריות מוכנות הן אותו מוצר מן הבחינה הפונקציונלית”, ציינה השופטת ברק-ארז בפסק הדין. “על כן, תהא אשר תהא עמדתם של השרים באשר לשיעור המס המתאים ביחס אליהם – ההבחנה בין מוצרים אלה, באופן שמשליך על הכוונת התנהגויות שיש להן השפעה על הבריאות, אינה יכולה להיקבע ללא כל טעם”.

השופטת הוסיפה: “על רקע זה, ובהתחשב בעמדה המקצועית של משרד הבריאות, לפיה הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בעישון סיגריות רגילות וסיגריות מגולגלות הם זהים בעיקרם, אין אפוא הצדקה עניינית להבחנה במיסוי המוטל עליהן אף במישור של תכליות ההסדר המיסויי”.

שר האוצר התייחס לפסק הדין של בג”ץ – ואמר: “התפיסה הכלכלית שלי אומרת שצריך להוריד מסים ולא להעלאות, לכן אני מתנגד לכל העלאה באשר היא.

”אזרחי ישראל עובדים קשה ומשלמים מספיק מסים ותפקידנו להוריד מסים ככל שניתן. אני חולק על החלטת בג”ץ, אך כמובן שאכבד אותה. נלמד את פסק הדין ונפעל בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות