עיריית ב”ב נגד מרצ: הסתה מעוותת נגד החרדים, מחוללת פרובוקציה

עיריית בני ברק מסבירה את התנגדותה להצבת תמונתה של יו"ר מרצ תמר זנדברג על שלטי חוצות: "העירייה אינה מפלה את ציבור הנשים. העירייה פועלת לשמירת ערך הצניעות - כערך נעלה ולא כפגיעה במישהי"
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשע"ט / 03.02.2019 22:24

בעקבות “פנייתה הדחופה” של מפלגת מרצ ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, על סירובה של עיריית בני ברק לאשר הצבת שלטי חוצות בעיר עם תמונתה של יו”ר המפלגה – תמר זנדברג, מבהירים בעיריית בני ברק כי ההתנגדות מתבצעת בשם השמירה על ערך הצניעות.

בעירייה ציינו עוד, כי העתירה הוגשה לוועדת הבחירות עוד בטרם קבלת תשובת העירייה לפונה.

“עירית בני ברק אינה מפלה את ציבור הנשים”, נאמר בתשובה של העירייה לעתירה. “מספר הנשים המנהלות האגפים והמחלקות בעירייה הוא מהגבוהים בארץ, ומכך מתברר שבעירייה ישנים שיקולים ענייניים ולא מפלים. לעומת זאת, כאשר העירייה פועלת לשמירת ערך הצניעות, שהינו ערך יסודי ומרכזי לציבור שומרי התורה והמצוות, היא עושה זאת, כמובן, כערך נעלה ולא כפגיעה במישהי”.

עוד נטען בתשובת העירייה, כי מרצ מבקשת לחולל פרובוקציה בסוגיות נפיצות כחלק ממסע התעמולה בבחירות.

“בנוסף לכך”, טוענים בעירייה, “חלק מההצעות לפרסומים שצורפו לעתירת מפלגת מרצ עסקו באג’נדה של פתיחת עסקים בשבת, הפעלת תחבורה ציבורית ועידוד חילול שבת, שהינה סוגיה קשה ביותר בציבור החרדי. גם השימוש במושג ‘הדתה’ בפרסום אינו אלא ניסיונות להכפיש את מגזר שומרי התורה והמצוות ולטעון על כפיה דתית ולהביא בכך להסתה מעוותת נגד ציבור זה”.

בעיריה טענו כי מדובר בעתירה מיותרת, שכן היא עוסקת בבקשה להצבת שלטים בעוד למעלה מחודשיים,  וכל מטרת הפנייה של המפלגה היתה צבירת הון פוליטי. “מדובר בעתירה שכל מטרתה לעורר פרובוקציה, העמקת השסע בחברה הישראלית והוצאת ‘שם רע’ לציבור ההולך בדרך המסורת מאז ומעולם.

“מדובר בהצגת מצג שווא של אפליה מצד העירייה, כאשר ההליכים של הגשת עתירה בהולה היו 12 שעות בלבד לאחר הגשת הבקשה לעירייה לשילוט, ועוד לפני קבלת התייחסות העירייה לבקשת הפרסום של המפלגה, ובנוסף לכך – העותרת לא טרחה לעדכן את יו”ר ועדת הבחירות המרכזית שמדובר על בקשה לפרסום שילוט בעוד כחודשיים, ימים אחדים לפני יום הבחירות, ובכך יצרו מצג כאילו נדרשת הכרעה בהולה בעתירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרצ
    04/02/2019 17:22
    רפי
  1. עד היום אני לא מבין את מי אתם מייצגים ומה התפקיד שלכם במדינה אתם מנסים לעשות כל הזמן שינויים ולא מצליחים אתם רק רוצים להגיד אינה אנחנו נמצאים כאן לא יעזור אין לכם עתיד