בני גנץ ולפיד יחד? גבאי, דרעי, ליברמן, טיבי והבית היהודי – בחוץ

גנץ מזנק ל-19, הליכוד מוביל עם 28 • לראשונה: 'זהות' של פייגלין עוברת • נשארים בחוץ: ליברמן, הבית היהודי, עוצמה, טיבי ולבני • גבאי מתרסק ל-5, לפיד - 9, ש"ס רק 4 • בתרחיש שלפיד וגנץ רצים יחד הם מקבלים 32 - והכל משתנה: גם גבאי, דרעי וגשר נמחקים, יהדות התורה עולה ל-8
חרדים 10
כ"ו שבט התשע"ט / 01.02.2019 01:26

מסקר ‘ישראל היום’, בשיתוף ערוץ הטלוויזיה i24NEWS ומכון ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, בני גנץ היה מקבל 19 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי היתה צונחת לשפל של 5 מנדטים. לפי הסקר, גם יש עתיד של יאיר לפיד משלמת את מחיר עלייתו של גנץ ויורדת ל-9 מנדטים.

מצד שני, הליכוד לא נפגע מריצת גנץ, וממשיך להוביל עם 28 מנדטים.

מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של ‘ישראל היום’ מציין הערה חשובה ביחס לסקר: היות שמספר רב של מפלגות נמצאות בטווח אחוז החסימה, כלומר בטווח טעות הדגימה, אי אפשר להתעלם מהמפלגות שעל פי הסקר אינן עוברות. הסיבה: ההתעלמות תעוות את התוצאה של שאר המפלגות. לכן נספרו כל המפלגות המתמודדות בבחירות למניין המנדטים, וזאת כדי להציג תמונה נכונה יותר.

הפיצולים הרבים בשמאל ובימין, שייתכן שחלקם יתאחו עד למועד הגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית, הביאו לכך שמפלגות רבות מתנדנדות על סף אחוז החסימה:

גשר של אורלי לוי־אבקסיס מקבלת בסקר 4 מנדטים, וכמוה ש”ס ומרצ.

ישראל היום, סקר

צילום: מסך, ישראל היום

הבית היהודי-האיחוד הלאומי מקבלות יחד 3. כך גם עוצמה לישראל בראשות מיכאל בן ארי, תע”ל בראשות אחמד טיבי וישראל ביתנו של בראשות אביגדור ליברמן – שמקבלות 3 כל אחת.

‘זהות’ בראשות משה פייגלין, שערכה השבוע את הפריימריז הפתוחים הראשונים בישראל, נמצאת אף היא על סף אחוז החסימה, אך לראשונה מעליו – עם 4 מנדטים.

מפלגות שמרוחקות מאחוז החסימה הן התנועה של ציפי לבני ויחד של אלי ישי, שכל אחת מהן מקבלת מנדט אחד בלבד.

אבי גבאי הולך עם העבודה הביתה

הסקר בדק גם את התרחיש, לפיו יאיר לפיד ובני גנץ יתאחדו ואף יצרפו אליהם את הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי.

התוצאה: ‘חוסן לישראל’ ו’יש עתיד’ מקבלות יחד 32 מנדטים, בעוד הליכוד נדחק למקום השני עם 30.

והעבודה של אבי גבאי? היא משלמת את המחיר הגבוה ביותר ומקבלת 3 מנדטים – כלומר לא עוברת את אחוז החסימה.

ישראל היום, סקר

צילום: מסך, ישראל היום

אבל לא רק העבודה תעבור טלטלה. ההערכה היא כי איחוד בשמאל, שעשוי להוביל לאיחודים בימין, יגרום לקרב ראש בראש של גנץ מול נתניהו ולעלייה גדולה של שתי המפלגות בראשותם על חשבון מפלגות אחרות.

על פי הסקר הנוכחי, במקרה של איחוד בין לפיד לגנץ מול נתניהו, לא יעברו את אחוז החסימה המפלגות הבאות: העבודה, גשר, התנועה, הבית היהודי־האיחוד הלאומי, עוצמה לישראל, זהות, ישראל ביתנו, ש”ס, יחד ותע”ל, ומאות אלפי קולות יושלכו לפח.

39% סבורים: גנץ – איש מרכז

מיד אחרי נאום גנץ, ניסו בליכוד ובימין החדש להדביק את גנץ לשמאל. לעומת זאת, ב’חוסן לישראל’ התעקשו שגנץ עומד בראש מפלגת מרכז.

מהסקר עולה, כי רבע מהנשאלים (25%) עוד לא יודעים להגדיר אותו. אם מנכים אותם מהתוצאות, מתברר כי 52% מגדירים את גנץ במרכז, 19% רואים אותו כאיש ימין, ואילו 29% כאיש שמאל.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוביל בבטחה עם 38%, בעוד גנץ מקבל 22%.

הסקר נערך אחרי נאומו של גנץ, בהשתתפות 510 משיבים המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בטעות דגימה של 4.3%.

צילומי תמונות מתחלפות: צלמי פלאש90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיעה הזמן למפלגת זהות ימין כלכלי אמיתי
    01/02/2019 06:00
    חרדי אנוכי
  1. כתוב בתורה לא תגנוב אין לאף אחד זכות על הרכוש ששייך לי ולא משנה מה המצב הכלכלי שלו או שהוא צריך טיפולי שיניים וגם לא משנה אם הצביעו כמה אנשים לקחת ממני את הכסף זה עדיין גזל
    שכל אחד יממן את קבוצת הכדורגל שלו אין סיבה שהחרדים יממנו במיסים שלהם את משרד התרבות והספורט וכן סיבה שהחילוני יממן את הישיבות שלנו
    לקחת כסף ממישהו זה גזל