בני גנץ נגד הדת: נאפשר תחבורה ציבורית בשבת, נקדם כותל רפורמי

מנהיג 'חוסן לישראל' נשא נאום בכורה בכנס השקת מפלגתו - ותקף: "השלטון הנוכחי מעודד הסתה, פלגנות ושיסוי. הערבות ההדדית מתפוררת, הפוליטיקה מכוערת" • "לא אשב בממשלה שבה נגד ראש הממשלה מוגש אישום. מגוחך בעיני" • "נקדם את ברית הזוגיות, נקדם את מתווה הכותל"
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ט / 29.01.2019 20:30

אחרי חודשים של שתיקה: הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ נשא הערב (שלישי) בכנס השקת הקמפיין של מפלגתו – ‘חוסן לישראל’, הנערך בגני התערוכה בתל אביב, את נאומו הפוליטי הראשון.

גנץ התקבל בתשואות ובקריאות “מהפך” ו”הוא הא, מי זה בא, ראש הממשלה הבא”.

גנץ פתח: “אני אוהב את ישראל, גאה בה ומחויב לה. בשבילי ישראל היא באמת לפני הכל. אזרחי ישראל, מכם אני בא, אליכם אני חוזר, ורק לכם אני מחויב. עם ישראל הוא סיפור גדול, שגדול מכל מנהיג”.

לדבריו, “באתי לכאן הערב גם מפני שאני חרד לישראל. העם חזק, המדינה נפלאה, אבל בארץ נושבת רוח רעה. המאבק בין שמאל לימין קורע אותנו, ההתנגשות בין דתיים לחילונים מפצלת אותנו, המתח בין יהודים ללא יהודים מאיים עלינו. הערבות ההדדית מתפוררת, הפוליטיקה מכוערת, הזירה הציבורית מורעלת””.

גנץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: “אני גאה במדינה שלנו, אני לעולם לא אתבייש בה. אבל רבים ואני בתוכם חשים מבוכה מהדרך שבה המדינה מתנהלת. הגיע העת למנהיגות מאחדת, מחברת ומלכדת, מנהיגות שתנהג אחרת”.

הוא טען: “השלטון הנוכחי מעודד הסתה, פלגנות ושיסוי, במקום לשרת את העם השלטון מתנשא על העם, השלטון הנוכחי מעודד הסתה, פלגנות ושיסוי – את ערכי היסוד של הממלכתיות בישראלית הוא המיר בגינונים של בית מלוכה צרפתי, העם משעמם אותו. הוא לא רואה את המשפחות הנאנקות תחת יוקר המחיה ולא את הצעירים שלא יכולים לקנות דירה. אף מנהיג ישראלי הוא לא מלך. המדינה היא לא אני – המדינה היא דווקא אתם, דווקא אנחנו”.

הרמטכ”ל לשעבר הכריז על כוונתו להתמודד על ראשות הממשלה והבטיח: “ב-9 באפריל אקים ממשלה ממלכתית, ממשלה של עוצמה, ממשלה שתנהג באחריות  בתקיפות ובנחישות. ממשלה חזקה דואגת לביטחון כדי להרגיע חרדות ולא מזינה חרדות בלבטח את עצמה.

“במשך 38 שנים הייתי חייל, לוחם ומפקד. קיבלתי החלטות קשות ואמיצות, הובלתי לוחמים מעבר לקווי האויב ועניתי לטלפונים באישון לילה. אני יכול לומר לכם שביטחון עושים במעשים ולא במילים. במזרח התיכון הקשה והאלים שמסביבנו, לא מרחמים על החלשים ורק החזק מנצח”.

בהמשך התייחס גנץ לתוכניתו המדינית: “נבצר את גושי ההתיישבות, נשמור על רמת הגולן שתישאר בידינו לעד, בקעת הירדן תישאר גבול הביטחון שלנו. אנחנו נשמור בידינו את האחריות לביטחון בכל רחבי ארץ ישראל, אך לא ניתן להפוך אותנו למדינה דו לאומית. ירושלים המאוחדת תיבנה ותיצמח ותישאר לעד הבירה של מדינת ישראל והעם היהודי”.

בנאומו הבהיר גנץ כי אם יוגש כתב אישום עם נתניהו לא יסכים לשבת בממשלתו: “לא אשב בממשלה שבה נגד ראש הממשלה מוגש כתב אישום. זה מגוחך בעיני. לא יקום ולא יהיה. לא אתן יד לפגיעה בטוהר המידות ולא אעצום עין לפגיעה כזו”.

הוא הצהיר: “אעמיק את השותפות עם החרדים, עם הערבים ועם הדרוזים. נוסף על שירות צבאי, אקים מסגרת של שירות אזרחי-ממלכתי של כולם למען הכלל”.

על סוגיות דת ומדינה אמר גנץ: “נקדם את ברית הזוגיות, נקדם את מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת בישובים שיבחרו בכך, אך נשמור על אופיו המקודש של היום הזה”.  לצד זאת הוא הבטיח: “ניאבק בהדרת נשים”.

יו”ר חוסן לישראל  אישר את ההסכם עם יעלון ואמר עליו: “הוא איש ביטחון אדם ערכי וישר דרך. ביחד שמנו את מה שפחות חשוב בצד ושמנו את ישראל לפני הכל, זהו החיבור הפוליטי הראשון ואנחנו נפעל על מנת שיהיו עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצהרה כעין גבלסית ממפלגתו של גנץ
    29/01/2019 21:11
    גבלסולוג
  1. “הם [הנציגים הנבחרים של רוב היהודים] ירו בגב של אחינו הדרוזים”.
    גם בלי האסוציאציה הספונטנית לאותם שקדמו למפלגת גנץ בהמציאם את “היהודים שתוקעים סכין בגב הגרמנים”, פשיטא שההצהרה של מפלגתו מלבה שנאת חנם כלפי רוב בני עמו.
    |
    על אף הבחירה של מפלגתו של גנץ לשוב ולהשתמש באפן התעמולה המזעזע הזה, יש מספיק פתאים שיתנו אמון בדברי התוכחה הצדקניים הצבועים של גנץ שהחליט להכות “אשמת, פלגת, שסית” על חזהו של נתניהו, דוקא. אותו נתניהו שכדי להכתירו כמסית די היה שהתריע בפני בוחריו הפוטנציאליים, בזמן שלא טרחו לצאת לקלפיות, במשפט הדרבון ה”נורא ואיום”: “שלטון הימין בסכנה.[כי] הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי”, מה שנחשב מאז עד היום לשיא ה”שסוי” שמיוחס לו, ל”ה!!מסית”.