“עשו מארב, דקרו וניסו לגרור אותי לכפר” I הנער שיצא להתבודד מספר

הנער שנדקר בשבת, לאחר שנקלע למארב של פלסטינים באזור הישוב עדי עד שבבנימין, משחזר את שאירע עד לרגע הגעת כיתת הכוננות • המשטרה חוקרת את האירוע
חיים טוויל
כ"א שבט התשע"ט / 26.01.2019 22:38

הנער שנדקר בשבת בצהריים ליד הישוב עדי עד שבבנימין, לאחר שנקלע למארב של פלסטינים, מספר על האירוע.

“בשבת הלכתי לעשות התבודדות כמאתים מטרים מהיישוב, הגעתי ופתאום ראיתי שלושה ערבים, שעשו לי מארב, הם תקפו אותי, הרביצו לי, וניסו לגרור אותי לכפר.

“הצלחתי לברוח לעדי עד, ובדרך הבנתי שנדקרתי ביד, ראיתי דם, הזעקתי את כיתת הכוננות, והם פתחו במרדף אחרי התוקפים”.

מדובר צה”ל נמסר: “מוקדם יותר היום התפתח חיכוך פיזי בין מספר פלסטינים למתיישב סמוך לעדי עד, במהלכו נפצע אזרח באורח קל ולא נזקק לפינוי”.

בצה”ל אמרו עוד: “מפרטים ראשונים עולה שלאחר מכן, התפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים באזור במהלכו בוצע ירי חי על ידי המתיישבים. ישנו פלסטיני הרוג ומספר פלסטינים פצועים. כוחות צה”ל ומג”ב קפצו לנקודה והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרת הסדר פוזרה”.

מהיישוב עדי עד נמסר עם צאת השבת: “בצהרי יום השבת הותקפה קבוצת מטיילים בפאתי היישוב בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר אל מועייר.

“אחד המטיילים נפצע מדקירה והם הצליחו להזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האיזוריות הוקפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. הכוחות הותקפו באלימות קשה מאוד ומרגע שחשו בסכנה מוחשית לחייהם הם הגיבו בירי באוויר”.

ביישוב הוסיפו: “כוחות צבא שהגיעו למקום התעמתו עם עשרות רבות של ערבים שתקפו את החיילים באלימות קשה. היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באיזור וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור”.

נער, עדי עד

הנער שהותקף. צילום: באדיבות המצלם

המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה בעקבות ההתרחשויות סמוך ליישוב עדי עד. הערב הטיל  מפקד מחוז ש”י, ניצב משה ברקת,  על היחידה המרכזית של מחוז ש”י לנהל את חקירת האירוע.

“כבר בשלב זה עוסקים חוקרי היחידה בביצוע פעולות ראשוניות ובכללן גביית עדויות מגורמים שונים שנכחו באירוע, איסוף ממצאים וניתוחם וזאת במטרה להתחקות אחר ההתרחשויות והנסיבות של האירוע”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות