ספרון נדיר בבעלות היטלר חושף: הכין תכנית להשמדת יהודי ארה”ב

על פי ההערכות, הספרון הנדיר היה בבעלות היטלר והכיל את הבסיס לתוכנית השמדת יהודי ארה"ב וקנדה • מומחים: הדוח הכיל מידע על יהודים גם אזורים כפריים ולא רק ערים גדולות • סקר בקנדה: 54 אחוזים כלל לא שמעו כי שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה
נתן פרל
כ' שבט התשע"ט / 26.01.2019 20:07

ספרון נדיר, שככל הנראה היה בבעלותו של הצורר הנאצי אדולף היטלר, הכיל על פי החשד את תוכניתו להשמיד את יהדות צפון אמריקה –  אם היה מגיע לארה”ב וקנדה.

לפי דיווח ב’החדשות’, הספר, בעל החשיבות ההיסטורית, נרכש לאחרונה בידי ארכיון הלאומי של קנדה למטרות שימור, בעבור 4,500 דולרים והוא כולל דיווח שנפרש על 137 עמודים תחת הכותרת: “נתונים, מדיה וארגונים של יהדות ארה”ב וקנדה”.

הנתונים נאספו ב-1944 בידי חוקר השפה הגרמנית היינס קלוס.

קלוס  ביקר בין השנים 1936-1937 באמריקה ושימר לעצמו רשת של תומכים במשטר הנאצי, ובעזרתם ובעזרת מרשם האוכלוסין האמריקני של שנת 1930 הרכיב את הדוח על האוכלוסייה היהודית בארה”ב ורשת הארגונים היהודים.

על פי הערכות מומחים שחוקרים כעת את התגלית, הדוח “מזעזע למדי” ברמת הפירוט שלו כיוון שהכיל מידע על אזורים כפריים ולא רק ערים גדולות.

בתוך כך, סקר חדש שערכו ‘קרן עזריאלי’ ו’ועידת התביעות’ לקראת יום השואה הבינלאומי החל מחר, מגלה כי הצעירים הקנדיים בורים בנושאים הקשורים לשואה.

מהסקר, בו השתתפו 1,100 קנדים בוגרים עולה, כי 54 אחוזים כלל לא שמעו כי שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה. מקרב בני הדור הצעיר מדובר ב-62 אחוזים מהנשאלים שאינם יודעים על ששת המיליונים שנרצחו.

22 אחוזים מהצעירים כלל לא שמעו או לחלופין אינם בטוחים ששמעו על השואה. 52 אחוזים מתוכם לא היו מסוגלים לנקוב אפילו בשם אחד של מחנה ריכוז או גטו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות