הלך להתבודדות ליד עדי עד, הותקף – ובעימותים שפרצו פלסטיני נהרג

במהלך עימות בין תושבי היישוב עדי עד לפלסטינים באזור, נדקר מתיישב באורח קל • בתגובה בוצע ירי חי על ידי המתנחלים - ופלסטיני נהרג • ועד היישוב עד עד: כיתת הכוננות הותקפה באלימות קשה מאוד ומרגע שחשו בסכנה מוחשית לחייהם - הגיבו בירי באוויר
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ט / 26.01.2019 19:24

צה”ל חוקר תקרית בה צעיר יהודי נדקר ופלסטיני נורה בצהרי יום שבת, במהלך עימותים עם מתיישבים סמוך ליישוב עדי עד.

בצה”ל אישרו הערב את הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים לפיהם פלסטיני נהרג וחמישה נפצעו במהלך עימותים בכפר מר׳יר סמוך לרמאללה.

לפי דובר צה”ל, “במהלך עימות בין תושבים מהיישוב עדי עד שבמועצה האזורית מטה בנימין ובין פלסטינים, נדקר מתיישב באורח קל ובתגובה בוצע ירי חי על ידי המתנחלים”.

עוד נאמר בהודעת דובר צה”ל, כי “מפרטים ראשונים עולה כי לאחר מכן, התפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים באזור במהלכו בוצע ירי חי על ידי המתיישבים. ישנו פלסטיני הרוג ומספר פלסטינים פצועים.

“כוחות צה”ל ומג”ב קפצו לנקודה והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרת הסדר פוזרה. מדובר בפרטים ראשוניים, האירוע יבדק ויתוחקר”.

היישוב עדי עד פרסם במוצאי השבת הודעה ובה גרסת התושבים לאירוע. “בצהרי יום השבת הותקפה קבוצת מטיילים בפאתי היישוב בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר אל מועייר.

“אחד המטיילים נפצע מדקירה והם הצליחו להזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האיזוריות הוקפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. הכוחות הותקפו באלימות קשה מאוד ומרגע שחשו בסכנה מוחשית לחייהם הם הגיבו בירי באוויר”, אמרו ביישוב.

ביישוב הוסיפו:  “כוחות צבא שהגיעו למקום התעמתו עם עשרות רבות של ערבים שתקפו את החיילים באלימות קשה.

“היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באיזור וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור”.

הנער שהנדקר בשבת בצהריים סיפר על האירוע: “בשבת הלכתי לעשות התבודדות כמאתים מטר מהיישוב, הגעתי ופתאום ראיתי 3 ערבים, שעשו לי מארב. הם תקפו אותי, הרביצו לי, וניסו לגרור אותי לכפר. הצלחתי לברוח לעדי עד, ובדרך הבנתי שנדקרתי ביד, ראיתי דם, הזעקתי את כיתת הכוננות, והם פתחו במרדף אחרי התוקפים”.

מהמשטרה נמסר: משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות ההתרחשויות שאירעו מוקדם יותר היום סמוך ליישוב עדי עד שבגזרת בנימין. הערב, מפקד מחוז ש”י ניצב משה ברקת, הטיל על היחידה המרכזית של מחוז ש”י לנהל את חקירת האירוע.

“כבר בשלב זה עוסקים חוקרי היחידה בביצוע פעולות ראשוניות ובכללן גביית עדויות מגורמים שונים שנכחו באירוע, איסוף ממצאים וניתוחם וזאת במטרה להתחקות אחר ההתרחשויות והנסיבות של האירוע”, נאמר בהודעת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות