השב”כ: נוער הגבעות הם עבריינים I בן גביר: ‘לאסור עליהם לטפל בהם’

עו"ד איתמר בן גביר על ההודעה החריגה של השב"כ נגד 'נוער הגבעות': "ההודעה מלמדת שאסור לתת לשב"כ לחקור את נערי הגבעות. הם מתעבים אותם. השנאה כלפיהם פוגעת בעבודת השב"כ"
חיים טוויל
י"ח שבט התשע"ט / 24.01.2019 17:40

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, מגיב הערב (חמישי) על ההודעה יוצאת הדופן שפרסם השב”כ, לאחר הגשת כתב האישום נגד תלמיד הישיבה, באשמת הריגת האישה הפלסטינית ליד רחלים.

בהודעה תקף השב”כ בחריפות חסרת תקדים את ‘נוער הגבעות’ וכתב: “חשוב לציין שהחשודים באירוע טרור זה נמצאים בקשר עם פעילי גבעות אלימים”.

בהודעה נכתב עוד כי פעילי הגבעות, שלדבריהם עמדו בקשר עם המעורבים בפיגוע, הם “ברובם קטינים בני 15-17, נפלטי מסגרות חינוך, עבריינים, אלימים, חסרי סמכות רבנית והורית. הם מסתובבים בגבעות ללא השגחה ומבצעים פעילות אלימה, חלקה חשאית בתוך כפרים ערבים סמוכים, המסכנת את ביטחון האזור כולו”.

עוד תיאר הארגון את הפעילים ככאלה המחזיקים באידאולוגיה של “משיחיות אקטיבית”, הרואה במדינה ובמוסדותיה אויב שיש להחליפו ב”מדינת הלכה”: “הם בוחרים שלא לשרת בצה”ל, אינם מכירים בממסד השלטוני בישראל ואינם בוחלים בפגיעה בכוחות הביטחון”.

בתגובה אמר בן גביר: “השב”כ נמצא בלחץ ואין ספק כי ההודעה שיצאה על ידי שירות הביטחון הכללי מלמדת שאסור לתת לשב”כ לחקור את נערי הגבעות”.

בן גביר טוען: “הודעת יח”צ של השב”כ נגד עורכי הדין המייצגים, מוכיחה כי השב”כ לא מבין את תפקיד עורכי הדין. הוא מנסה למנוע מנערי הגבעות הגנה משפטית והתסכול והשנאה לנוער הגבעות רק פוגעים בעבודת השב”כ וגורמים פגיעה אנושה לארגון”.

לדבריו, “שב”כ תפקידו לחקור ולא לעשות פעולות יח”צ נגד נערים צעירים ועורכי דינם ולהחליף את בית המשפט. מעבר לכך שההודעה החריגה מהווה בבחינת חריגה מסמכויות השב”כ, יש בה הוכחה כי אנשי השב”כ מתעבים את נוער הגבעות, נוקטים עמדה פוליטית באשר להם, וניכר כי עמדתם השלילית של אנשי השב”כ משפיעה על עבודתם”.

עו”ד בן גביר מוסיף: “לטעון כי נערי הגבעות נפלטו ממסגרות חינוך ולא מתגייסים לצבא זו בבחינת הכפשה שחושפת את אנשי השב”כ לתביעה בגין הוצאת לשון הרע.

“גם הטענה שלא מגייסים אותם לצה”ל מקוממת במיוחד, לאור העובדה שמי שמתערב שלא יגויסו לצה”ל הם בדרך כלל אנשי השב”כ – ומבחינה זאת דומים הגורמים בשב”כ לאותו ילד שרצח את אביו ואמו וטוען שהוא יתום”.

בן גביר הדגיש: “בנסיבות אלה אני דורש שבשב”כ יפסיקו לחקור את נערי הגבעות ויפנו את התיקים לחקירה משטרה. ניכר כי הכישלון בחקירה הנוכחית – מתוך חמישה שוחררו ארבעה – גורם לאיבוד עשתונות, וההסתברות הגבוהה כי כתב האישום יסתיים בזיכוי, מדירה שינה בעיניה השב”כ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות