הבנקאי מביתר ואשתו נעצרו: עשק כ-90 אלף ש”ח מחברתו

3 זוגות מביתר עלית, באר שבע ולוד נעצרו בגין זיוף מסמכים וגניבה של כ-90 אלף שקל מאישה שעבדה יחד עם החשוד המרכזי בבנק • ניצל מצבה הרפואי והנפשי הקשה, כדי לקבל גישה לחשבונה • בחקירה נחשף: תעודת קבלת התואר המזויפת, זיוף המסמכים - ושיטת ההונאה
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ט / 23.01.2019 13:54

פרשיית הונאה: בתום חקירה סמויה, עצרו הלילה (רביעי) חוקרי המשטרה 6 חשודים, בהם חשוד מרכזי, תושב ביתר עלית בן 27, בחשד שבהונאה ומרמה עשק כ-90 אלף שקלים מאישה שעבדה יחד עמו בבנק לאומי בירושלים, וניהלה עמו קשר אישי, תוך שהוא מנצל את מצבה הרפואי הקשה, הפיזי והנפשי.

6 החשודים – שלושה זוגות נשואים, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי ביתר עלית, באר שבע ולוד, הובאו לחקירה בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

החקירה הסמויה במפלג ההונאה נפתחה עם קבלת דיווח מבנק לאומי, אודות חשד שעלה כנגד עובד הבנק כי לקח במרמה הלוואה על סך 100 אלף שקלים בשמה של עובדת אחרת, החולה במחלה קשה – וזאת ללא ידיעתה, ומילא את טפסי ההלוואה, תוך שהוא מתחזה בפרטיה של עובדת הבנק.

עם התקדמות חקירת המשטרה, עלה חשד כי השניים ניהלו קשר אישי, והחשוד אף ניסה בעבר לבקש מהאישה לקחת הלוואה – והיא סירבה.

על פי חשד חוקרי המשטרה, החשוד – שידע את מצבה הרפואי של העובדת והמחלה הקשה עמה מתמודדת – ניצל את קרבתו אליה ואת הגישה לפרטי חשבונה, על מנת לקחת את ההלוואה, תוך שהוא מתחזה בשמה.

כאשר כספי ההלוואה בסך 100 אלף שקלים נכנסו לחשבונה של האישה, העביר החשוד מיד כ-90 אלף שקלים לחשבון בנק אחר, השייך לקרוב משפחתו ואשתו המתגוררים באר שבע, וחלק מהכספים שימשו אף כמקדמה לרכישת דירה עבורם.

עוד עלה בחקירה, כי על פי החשד, עם קבלתו של החשוד לעבודה בבנק, הוא הציג תעודת לימודים אקדמיים וקבלת תואר מזויפת, ולאחר קבלתו לעבודה אף עשה שימוש, כך על פי החשד, במספר מסמכים מזויפים על מנת לקבל הלוואת משכנתא מהבנק.

במסגרת חקירת הפרשה איתרו החוקרים חשודה נוספת העובדת בבנק ובעלה, תושבי לוד בשנות ה-20 לחייהם, שעל פי החשד סייעו לחשוד המרכזי בזיוף מסמכים והגשתם לבנק, על מנת לקבל את כספי הפיקדון המגיעים לו ממשרד הביטחון.

כל החשודים שוחררו מלמד החשוד המרכזי, שמעצרו הוארך עד ליום ראשון.

במשטרה ציינו, כי “מדובר בעבירות מרמה והונאה חמורות של עובדי בנק שניצלו את תפקידם ומעמדם על מנת להוציא כספים במרמה, וחמור מכך – החשוד המרכזי אף ניצל מצבה הנפשי והפיזי של עובדת אחרת, על מנת לעשוק ממנה את כספה.

“חוקרי המשטרה שחשפו את העבירות והקשר בין החשודים, הרכיבו את חלקי הפאזל, שהביאו לבסוף למעצרם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות