הרב שמואל אליהו ב’פרי הארץ’: “רק מי שמפגין ונאסר יכול להיות מנהיג”

רבה של צפת מסר שיעור בישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, שחמישה מתלמידיה נחשדו בפרשת הטרור היהודי • בראיון ברשת ב' הסביר: "באתי לחזק אותם ולומר להם שלא יישברו מהטרור שמפעילים נגדם, אלא יפנו לדרך הממלכתיות, זו הדרך, להילחם בכלים היעילים"
חרדים 10
י"ז שבט התשע"ט / 23.01.2019 12:05

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, שמסר שיעור לתלמידי ישיבת ‘פרי הארץ’ ברחלים ותקף את מעצר הנער החשוד בפרשת מותה של הפלסטינית עאישה א-ראבי – הגיב היום (רביעי) בראיון שהעניק ל’קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’ על הפרסום בעיתון ‘הארץ’, לפיו אמר לבחורי הישיבה כי הכלא הוא הדרך לצמרת.

“המשפט שאמרתי לבחורים הוא – במקום שתפגין בצומת ותיאסר, תפוס את השלטון”, אמר הרב אליהו. “לך תיבחר בכנסת, לך תפוס את כס השיפוט. כשאתה יושב בכלא ואתה מבין שכדי להתמודד צריך להשפיע – אז תשפיע בצומת מקבלי ההחלטות. זה הדבר הכי נכון והכי דמוקרטי”.

הרב אליהו המשיך: “באתי לחזק אותם ולומר להם שלא יישברו מהטרור שמפעילים נגדם, אלא יפנו לדרך הממלכתיות. זו הדרך, להילחם בכלים היעילים”.

כשנשאל אם הוא מעודד נערים לבצע מעשים שיגרמו להם להיעצר או להיאסר – השיב: “רק כשלאדם אכפת והוא מוכן להיאבק ולהיאסר – רק לאדם כזה יש את הדרייב להשפיע דרך מערכות השלטון. לא חייבים לעבור בכלא, אבל המציאות מלמדת שרוב המנהיגים עברו שם. שם הם קיבלו תובנה שכדי להשפיע לא חייבים לעבור בצינוק. אבל רק כשאכפת לך ואתה מוכן להפגין ולהיאסר – רק אז אתה יכול באמת להיות מנהיג”.

הוא תקף בחריפות את התנהלות השב”כ כלפי החשודים שנעצרו בפרשה: “שב”כ פעל באגרסיביות יתר, הוא דרס ישיבה שלמה על לא עוול בכפה. בסוף מצאו רק אחד, וגם הוא עם חשד מאוד מפוקפק”.

הרב אליהו האשים: “כשזרקו עליי אבנים בכביש 60, המשטרה לא עשתה שום דבר. כשזורקים אבנים בעוד עשרות כבישים, המשטרה סוגרת את זה באותו יום וזה לא נקרא חשד לרצח. המשטרה לא יכולה להתייחס לזה באופן של איפה ואיפה”.

תהלה פרידמן, מועמדת יש עתיד לכנסת, תוקפת את הרב שמואל אליהו על הדברים שנשא השבוע בישיבת ‘פרי הארץ’: “הבוקר התבשרנו כי הוגש כתב אישום נגד אחד מהנערים שנתפסו, לאחר שדנ”א שלו נמצא על אבן בתוך המכונית שבה נרצחה.

“קשה להבין מדוע הרב הגיע כדי לעודד את חבריו של מיידה האבנים. חוסך שבטו שונא בנו, ועל רב מוטלת החובה המוסרית להוכיח את תלמידיו אם עשו מעשה נבלה, ולא לעודד אותם ולקרוץ להם. בעשותו כן הוא חוטא לתפקידו, לתלמידיו, ולאלוקיו.

“מדוע, אם כן, הרב נותן גיבוי למי שחטא ומחזק את חבריו? אדרבא, ביקורו בישיבת פרי הארץ יכול היה להיות ביקור משמעותי ומשפיע על התלמידים אם רק היה יוצא בקריאה ברורה – לא תרצח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות